Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.

Nu slår McDonald’s dørene op i Ringsted
Fredag den 16. december langer McDonald’s de første burgere over disken i Ringsted, når den nye restaurant ved Premier Outlets Centeret slår dørene op. Den nye restaurant på knap 600 kvadratmeter bliver McDonald’s Danmarks 84. restaurant, og restaurantens kommende ca. 50 medarbejdere kan glæde sig til at blive en del af Danmarks bedste arbejdsplads.

Ringsted, torsdag den 8. december 2011 – På fredag bliver de første burgere langet over disken, når McDonald’s åbner deres første restaurant i Ringsted ved Premier Outlets Centeret på Klosterbakken. Åbningen af en McDonald’s restaurant i Ringsted har længe været et ønske blandt Ringsteds borgere, og derfor bliver det også den lokale gymnasieelev, Anton Juel, der på åbningsdagen får æren af at være den første gæst foran disken. Det var nemlig Anton Juel, der i sin tid startede en fanside på Facebook for at samle støtte til åbningen af en McDonald’s restaurant i Ringsted. Det røde bånd bliver officielt klippet over af borgmester, Niels Ulrich Hermansen.

Det er ikke kun de velkendte burgere og varme fritter, som Ringsted-borgerne kan nyde godt af med åbningen af McDonald’s i Ringsted. Den nye restaurant bidrager også med ca. 50 nye arbejdspladser til byen, og restaurantens medarbejdere kan glæde sig til at blive en del af Danmarks bedste arbejdsplads. En titel, McDonald’s Danmark for nylig blev kåret til af Great Place to Work. McDonald’s Danmark er i dag Danmarks største arbejdsplads for unge og beskæftiger over 4.000 medarbejdere.

”Både restaurantens medarbejdere og jeg har glædet os i flere uger til at tage imod Ringsteds borgere i vores nye restaurant på Klosterbakken. Resultatet af håndværkernes arbejde er blevet virkelig flot, og restaurantens medarbejdere har knoklet de sidste par uger for at få det sidste klar i restauranten, ligesom samtlige medarbejdere har været i træning i vores anden restaurant i Næstved og hos vores kollegaer i Roskilde. Så vi er spændte og mere end klar, når vi åbner dørene for byens borgere på fredag,” siger Christian Buhl Jørgensen, der er den nye franchisetager for restauranten i Ringsted, og som også driver McDonald’s restauranterne i Gentofte, Næstved og Nykøbing Falster.

Restauranten ligger i Premier Outlets Centeret på Klosterbakken tæt på byens mange andre butikker, og med knap 600 kvadratmeter er der plads til mere end 200 gæster. Restauranten har en Drive Thru, et inden- og udendørs legeland og familieparkering. Restauranten er nr. 84 i rækken af McDonald’s restauranter i Danmark, og åbningen i Ringsted er et led i McDonald’s Danmarks planer om at øge antallet af restauranter i Danmark de kommende år.

”Ringsted har som by masser spændende at byde på, og jeg ser frem til at blive en del af Ringsteds by- og erhvervsliv. Jeg håber, at byens borgere vil tage godt i mod os, og at restauranten vil bidrage positivt til byens fremadrettede udvikling og trække gæster til fra resten af Sjælland,” siger Christian Buhl Jørgensen.

Åbningsprogram for dagen findes nederst.

Yderligere oplysninger:
Christian Buhl Jørgensen
Franchisetager, McDonald’s Ringsted
e-mail: christian@mcbuhl.dk

Om McDonald’s i Danmark
Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er 84 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 76 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og har omkring 160.000 gæster om dagen. McDonald’s Danmark blev af Great Place to Work i november 2011 kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads. Følg McDonald’s på facebook.com/mcdonaldsdanmark og find flere fakta om McDonald’s på www.mcdonalds.dk

Åbningsprogram McDonald’s Ringsted

09.50-10.00:

Åbningstale og tak til Ringsted Kommune v/franchisetager, Christian Buhl Jørgensen

Borgmester, Niels Ulrich Hermansen, siger et par ord

Borgmester Niels Ulrich Hermansen klipper silkesnoren sammen med Ronald

Gymnasieelev Anton Juel er restaurantens første kunde