Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
McDonald’s fejrer fødselsdag med gratis Sundae-is
Den 15. april er det 31 år siden, McDonald’s slog dørene op i Danmark og langede den første BigMac over disken. Det er blevet til mange BigMacs siden da, og i dag har McDonald’s 84 restauranter og 4.000 medarbejdere i Danmark. McDonald’s fejrer fødselsdagen ved at tilbyde gratis Sundae-is eller kaffe til alle gæster, der i løbet af hele uge 16 køber en menu i en af landets restauranter.

København, den 13. april 2012 – Danmarks første McDonald’s restaurant åbnede på Vesterbrogade i København den 15. april 1981. Det er i disse dage 31 år siden, og fødselsdagen fejrer McDonald’s Danmark ved at tilbyde gratis Sundae-is eller kaffe i hele uge 16 til alle gæster, der køber en menu i en af landets 84 restauranter. De fleste af den populære burgerkædes restauranter ejes af selvstændige lokale erhvervsdrivende, og restaurantkæden har i dag over 4.000 danske medarbejdere, serverer hver dag af mere end 160.000 måltider og blev i 2011 kåret til Danmarks bedste arbejdsplads.

Download billede i høj kvalitet

”Da vi i sin tid åbnede den første restaurant i 1981, var meningerne mange og delte. Skeptikerne var sikre på, at det var enden på den danske madkultur, mens andre mente, det var et bevis på, at København var blevet en rigtig storby. I dag er McDonald’s danskernes foretrukne familierestaurant, og vi serverer dagligt mere end 160.000 måltider,” siger Sara Helweg-Larsen, kommunikationsdirektør hos McDonald’s Danmark.

Selvom de fleste danskere stadig allerhelst foretrækker de klassiske burgere som Cheeseburger, Hamburger og BigMac, har danskerne taget godt i mod kædens nye grønne introduceringer på menukortet de seneste år.

”Når vi har haft succes i Danmark gennem 31 år, skyldes det blandt andet, at vi tilpasser vores menukort til danskernes smag. Vi ved, at danskerne i virkeligheden er ret konservative, når det gælder deres favoritburgere, for eksempelvis er danskerne meget glade for bacon. Men danskerne sætter også pris på grønne alternativer på menukortet, og derfor lancerede vi sidste år en række nye salater og wraps samt to nye grovburgere, som danskerne har taget rigtig godt imod,” fortæller Sara Helweg-Larsen.

Fødselsdagstilbuddet om en gratis Sundae-is eller kop kaffe ved køb af en menu kører i samtlige af landets 84 restauranter i hele uge 16 – fra mandag den 16. april til søndag den 22. april 2012.

For mere information kontakt venligst:
Sara Helweg-Larsen
Kommunikationsdirektør,
McDonald’s Danmark A/S
e-mail: sara.helweg@dk.mcd.com

Om McDonald’s Danmark
Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er 84 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 70 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og har omkring 160.000 gæster om dagen. McDonald’s Danmark blev af Great Place to Work i november 2011 kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads. Følg McDonald’s på Facebook og YouTube og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk.