Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
McDonald’s går benhårdt
efter det danske morgenmadsmarked
På mandag gør McDonald’s sin entré på det danske to go-morgenmadsmarked, og forventningerne til det nye marked er høje. Salg af morgenmad skal sikre McDonald’s Danmark nye markedsandele og positionen som danskernes foretrukne morgenmadsdestination i 2018, lyder målsætningen fra Stephen Shillington, administrerende direktør hos McDonald’s Danmark.

København, den 12. april 2013 – To go-morgenmadsmarkedet i Danmark er i dag et lille marked, der først og fremmest domineres af tankstationer, kiosker og bagerier. Men det ændres der på på mandag, hvor fastfoodkæden McDonald’s gør sin entré på det voksende danske to go-morgenmadsmarked. Fremover serverer alle landets 86 restauranter både klassiske McDonald’s morgenmåltider og traditionelle danske produkter hver dag mellem 7 og 10. Og hos McDonald’s Danmark er forventningerne til det nye marked høje:

”To ud af tre danskere spiser morgenmad hver dag, og omkring halvdelen af befolkningen køber to go-måltider. Lige nu er to go-morgenmad et lille, men voksende marked i Danmark, og vores ambition er at udvide markedet væsentligt. Vi tror på, at vi kan tilbyde vores gæster et bedre og mere varieret morgenmadssortiment til en overkommelig pris, og samtidig giver vi vores gæster mulighed for at købe morgenmad gennem vores Drive Thru, mens de er på farten,” siger Stephen Shillington, administrerende direktør hos McDonald’s Danmark.

Det er især mænd og den yngre del af befolkningen, der spiser morgenmad på farten, viser en ny undersøgelse, som analyseinstituttet YouGov har foretaget for McDonald’s Danmark. Undersøgelsen slår også fast, at danskerne foretrækker klassikere som rundstykker, havregrød og kaffe om morgenen, og derfor har McDonald’s Danmark sammensat en særlig dansk morgenmenu, der indeholder danskernes morgenmadsfavoritter.

McDonald’s sælger allerede morgenmad i flere lande, og nu er turen kommet til Danmark, hvor kædens 86 restauranter fra på mandag serverer morgenmad hver dag mellem 7 og 10. I samme tidsrum tages kædens øvrige produkter som burgere, pommes frites og wraps af menuen.

For mere information kontakt venligst:
Sara Helweg-Larsen
Kommunikationsdirektør
McDonald’s Danmark ApS
Telefon: 2214 0000
E-mail: sara.helweg@dk.mcd.com

Om McDonald’s i Danmark
Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 86 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 71 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og serverer omkring 160.000 måltider om dagen. McDonald’s Danmark blev kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads af Great Place to Work i november 2011 og 2012. Følg McDonald’s på Facebook og YouTube, og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk og www.tjekmcdonalds.dk.