Pressemeddelelse: Alle kan nu få glæde af SAP Business Suite 7

SAPs nyeste generation af forretningssoftware, Business Suite 7, bliver i dag tilgængelig for alle virksomheder. For at optimere løsningen har SAP taget kunderne med på råd, og flere end 300 SAP kunder fra 37 lande har testet og evalueret løsningen siden februar, hvor Business Suite 7 blev lanceret.

København, den 5. maj 2009 – SAP Business Suite 7 er måske den vigtigste produktlancering i SAPs historie, og SAPs udviklingseksperter har igennem en 6 måneder lang indkøringsperiode løbende fået værdifuldt input fra flere end 300 SAP kunder fra forskellige industrier på tværs af 37 lande, som alle har implementeret, testet og givet feedback. I indkøringsfasen er løsningen blevet optimeret efter kundernes tilbagemeldinger, og nu er SAP Business Suite 7 så tilgængeligt for alle virksomheder.

SAP Business Suite 7, der er baseret på SOA (Service-Orienteret-Arkitektur), er kendetegnet ved at være modulopbygget og meget fleksibelt. Ifølge danske Jim Hagemann Snabe, som sidder i SAPs Executive Board, er netop SOA-tankegangen og modulopbygningen i den nye Business Suite 7 med til at opløse den silotankegang, som traditionelt har kendetegnet forretningssoftware. Desuden kan it-omkostningerne sænkes ved SAPs nye opgraderingspakker, fordi det er langt lettere for kunderne at implementere SAP Business Suite 7 trinvis samtidigt med, at kun de funktionaliteter, som kunderne finder nødvendige, behøver at blive implementeret.

SAP Business Suite 7, som i dag er tilgængelig for alle, blev første gang præsenteret for offentligheden tilbage i februar. IBM, Centrica British Gas, Colgate-Palmolive og Hindustan Unilever Limited har været nogle af de kunder, som har været en del af det produktive indkøringsforløb, og flere kunder er på baggrund heraf allerede gået live med SAP Business Suite 7.

For mere information se vedlagte internationale pressemeddelelse fra SAP AG.

For yderligere information og kommentarer kontakt:
Cathrine Thaning
PR Manager SAP Nordics & Baltics