Pressemeddelelse: Aller Press køber SlankeDoktor.dk

Aller Press A/S har købt E-Doktor.dk Aps, der blandt andet står bag internettjenesten SlankeDoktor.dk. Opkøbet giver Aller nye muligheder for at skabe synergi mellem de traditionelle blad- og magasinprodukter og onlinetjenesterne.

”SlankeDoktor.dk giver os gode muligheder for at tilbyde nuværende og kommende kunder en bred vifte af nye tilbud,” siger Jesper Ulsø, direktør for Special Media i Aller. ”Med SlankeDoktor.dk kan vi bygge bro mellem vores magasiner og vores onlinetilbud. SlankeDoktor.dk bliver en del af vores onlinetilbud, der skal supplere bladenes underholdning og inspiration med internettets muligheder for at komme i dialog med andre læsere, netshoppe og få personlig råd og vejledning.”

Aller har overtaget 100 pct. af anpartsselskabet E-Doktor.dk og kan dermed tilføje et nyt stærkt internet-brand SlankeDoktor.dk til den hastigt voksende onlineportefølje, der i forvejen blandt andet består af EDBpriser.dk, SPILpriser.dk, DVDpriser.dk, HIFIpriser og Oestrogen.dk samt flere e-shops.

”Vi er nu en del af Danmarks stærkeste mediehus. Det vil styrke vores platform og øge trafikken på både SlankeDoktor.dk og nogle af de nye initiativer, vi har i støbeskeen,” siger læge Carl J. Brandt, administrerende direktør for E-doktor.dk. ”Samspillet med Aller Press’ magasiner og blade kommer til at betyde, at et stigende antal danskere får tilbud om individuelle kostplaner.”

SlankeDoktor.dk har foreløbig hjulpet over 93.000 danskere til vægttab. Hjemmesiden vandt tidligere i år E-handelsprisens specialpris for sin unikke løsning, der giver brugeren mulighed for at få sammensat en personligt tilpasset kostplan via nettet og anonymt over for andre brugere.

E-doktor.dk beskæftiger 10 medarbejdere og 125 freelance-vejledere – primært diætister. Virksomheden har til huse i Odense og ledes af læge Carl J. Brandt, der fortsætter som administrerende direktør efter opkøbet.

For yderligere information:
Jesper Ulsø, direktør for Special Media i Aller Press A/S: 40 16 82 23