Pressemeddelelse: BBC Knowledge og BBC Lifestyle bliver nye medlemmer af YouSee familien

Fra december måned får YouSee-kunder muligheden for at se endnu flere af BBC’s prisvindende programmer inden for både livsstil og videnskab. Det er kanalerne BBC Lifestyle og BBC Knowledge, som bl.a. sender det populære bilmagasin Top Gear, som nu vil være at finde i YouSee’s fulde pakke.

København, 17. september 2010 – BBC Worldwide Channels offentliggør i dag en ny distributionsaftale med Danmarks største TV-udbyder, YouSee, om de to kanaler BBC Knowledge og BBC Lifestyle, der vil tone frem på skærmen til vinter.

BBC Lifestyle vil være tilgængelig på YouSee’s ekstrakanal allerede fra den 1. november inden den lanceres som en del af den samlede digitale tv-pakke den 1. december. BBC Knowledge bliver sendt første gang den 1. december på YouSee’s favoritpakke. Dermed vil BBC Knowledge supplere BBC Entertainment, der har været tilgængelig på YouSee’s platform siden december 2008.

Ian McDonough, Senior Vice President og General Manager EMEA for BBC Worldwide, udtaler: “Danmark er et utroligt vigtigt marked for os, og vi er begejstrede for at kunne tilbyde endnu flere danske seere de fantastiske programoplevelser, som BBC Lifestyle og BBC Knowledge bugner med. Kanalerne har vist sig at være meget populære blandt seerne, og jeg er sikker på, at de vil være kærkomne tilføjelser til YouSee’s kanalpakke fra denne vinter.”

YouSee’s programchef, Claus Dawall, siger: “Vi er glade for at kunne udvide vores udvalg med mere højkvalitets TV, der netop er BBC’s varemærke, og vi er sikre på, at vores kunder vil værdsætte de nye kanaler.”

BBC Lifestyle tilbyder inspiration til hjemmet, familien og livet. Ud over at servere de bedste madprogrammer med verdenskendte kokke, får seerne tips og råd fra indretningseksperter til at opnå det perfekte hjem. Derudover tilbyder kanalen også brugbare modetips fra kendte modeguruer samt praktiske råd til at forbedre ens fysiske og mentale velvære.

I november har BBC Lifestyle premiere på en række madprogrammer, der uden tvivl vil stimulere appetitten. Blandt højdepunkterne er en ny sæson af Masterchef, der er den ultimative konkurrence for amatørkokke, ligesom den verdensberømte konditor Eric Lanlard vender tilbage med flere delikate og indbydende desserter i programmet Glamour Puds.

I december måned får almindelige mennesker muligheden for at finde deres drømmebolig både ude og hjemme i Fantasy Homes by the Sea, mens Superhomes tager seerne med til nogle af klodens mest eksklusive boliger i serien, hvor man følger den daglige gang hos et af verdens førende ejendomsmæglerfirmaer Sotheby's International Realty.

BBC Knowledge er en tour de force i BBC’s prisvindende dokumentarprogrammer, der tager seeren med til unikke steder og kulturer rundt om på kloden, åbner døren for videnskabens og teknologiens mange vidundere og besøger ekstraordinære personer, som har været med til at skabe og forme vores historie.

Blandt december måneds højdepunkter er Storbritanniens fremmeste bilprogram, Top Gear, der i sin 12. sæson vender tilbage med otte actionfyldte episoder med den uforlignelige Jeremy Clarkson, den pjuskede James (‘Captain Slow’) May og Richard (‘Hamster’) Hammond. BBC Knowledge tager også med på en otte dage lang tur gennem Vietnam i Top Gear’s Vietnam Special, hvor trioen efter lokale indkøb af transportmidler kaster sig ud i Top Gear’s mest hæsblæsende road trip til dato.

Rock and Roll Hotel følger natklub-entreprenøren Mark Fullers mest ambitiøse projekt til dato, åbningen af Sanctum Soho, der skal være Londons første rendyrkede rock ‘n’ roll-tema hotel. Pengene er ved at slippe op og med dramatiske byggeuheld i sidste øjeblik, er spørgsmålet, om Mark når at få Sanctum klar den kendis fyldte åbning.

En gæst, der helt sikkert ikke er velkommen hos Sanctum, er The Hotel Inspector. Denne prisvindende hotelejer Alex Polizzi genoptager sit forsøg med at redde Storbritanniens værst drevne hoteller og bed and breakfasts. Som barnebarn af hotelbaronen Lord Forte og niece til luksushotelejeren Sir Rocco Forte, har Alex al tænkelig brancheerfaring og autoritet, der skal til for at omforme upåagtede hoteller til profitable forretninger.

Siden den nordiske lancering i december 2008 er seerne strømmet til BBC’s forskellige kanaler. August 2010 var den bedste måned til dato for programmerne i Norge med betydelig vækst i seertallene for både BBC Entertainment, BBC Lifestyle og BBC Knowledge.

BBC Knowledge’s markedsandel er vokset med 371 procent siden dens lancering. Kanalen har indtaget førerpositionen for internationale dokumentar baserede kanaler i hjem, hvor den var udbudt. Førerpositionen skyldes, at BBC Knowledge har kendte favoritter såsom Top Gear og Louis Theroux samt nye serier som Body Chemistry og Extreme Lives i porteføljen.

BBC Lifestyle’s markedsandel er vokset med 162 procent siden lanceringen, hvilket er et bevis på, at flere har fået øjnene op for dets brede udvalg af mad-, mode- og indretningsprogrammer.  Blandt de populære serier kan nævnes Ching’s Kitchen, The Home Show, Masterchef, Come Dine with me og Cash in the Attic.

BBC Entertainment oplever også en forøget interesse, hvilket ses i en forøgelse af markedsandelen på 112 procent siden lanceringen. Kanalen havde en stærk sommer, hvor klassiske komedier såsom ‘Allo ‘Allo, Fawlty Towers samt den nye serie Live at the Apollo og QI lokkede folk til skærmen.

Hvis du har behov for yderligere information vedrørende BBC Worldwide og deres kanaludvalg kontakt venligst:

Kasper Kankelborg
Burson-Marsteller
kasper.kankelborg@bm.com
+45 2613 5771

BBC Worldwide Limited is the main commercial arm and a wholly owned subsidiary of the British Broadcasting Corporation (BBC). The company exists to maximise the value of the BBC’s assets for the benefit of the licence payer and invest in public service programming in return for rights. The company has seven core businesses: BBC Worldwide Channels, BBC Worldwide Content & Production, BBC Worldwide Digital Media, BBC Worldwide Global Brands, BBC Worldwide Sales & Distribution, BBC Magazines and BBC Home Entertainment. In 2007/08, BBC Worldwide generated profits of £117.7million on sales of £916.3million.

BBC Worldwide Channels is one of seven BBC Worldwide businesses.  Formed in 2005, the business has 38 channels reaching over 285 million homes around the world.

YouSee
YouSee er Danmarks største udbyder af kabel-tv og næststørste udbyder af bredbånd. Selskabet har ca. 1,2 mio. kabel-tv-kunder svarende til ca. 45 pct. af samtlige husstande. YouSee distribuerer 150 forskellige tv-kanaler på i alt 15 forskellige sprog. Selskabet udbyder bredbånd med downloadhastigheder fra 8 til 50 Mbit/s og har godt 400.000 bredbåndskunder. YouSee er et datterselskab af TDC A/S.