Pressemeddelelse: Burson-Marsteller voksede under krisen

PR- og PA-virksomheden Burson-Marsteller trodsede finanskrisen og kom stærkt igennem 2009. Både omsætningen og indtjeningen steg takket være et stærkt fokus på forandrings- og krisekommunikation samt public affairs. Stærke spidskompetencer og den globale profil skal sikre fortsat vækst i 2010.

København, den 2. juni 2010: Kriseåret 2009 var godt for den danske afdeling af den globale kommunikations- og lobbyvirksomhed Burson-Marsteller. Flere nye, større danske og internationale kunder og et stærkt fokus på forandrings- og krisekommunikation og public affairs betød, at Burson-Marsteller voksede både på top- og bundlinjen i 2009, hvor kommunikations- og rådgivningsbranchen ellers var præget af finanskrise og recession. Bureauet opnåede en netto honoraromsætning på 18,5 millioner kroner – en fremgang på 5 % i forhold til året før og leverede et driftsresultat på knap 4,3 millioner kroner før afskrivninger og overheads til Burson-Marsteller EMEA, hvilket er en fremgang på 3 procent i forhold til året før. Driftsresultatet før skat blev på knap 2,8 millioner kroner.

Ifølge administrerende direktør, Maria Sennels, skyldes succesen en kombination af flere faktorer, men primært at Burson-Marsteller har nogle klare spidskompetencer, som der er stor efterspørgsel efter, samt at bureauet opererer internationalt.

"For det første er vi meget stærke inden for forandrings- og krisekommunikation, hvilket der i sagens natur er stor efterspørgsel efter i en tid med fyringsrunder og store organisationsforandringer. For det andet har vi styrket vores kompetencer markant inden for public affairs, hvilket har givet os nye opgaver hos eksisterende kunder og tiltrukket helt nye, der har behov for hjælp til at få mere politisk indflydelse. Endelig betyder vores globale position, at en del virksomheder har valgt os som partner, fordi de har brug for ekspertrådgivning i flere markeder, men ikke ønsker at have mange bureauer," siger Maria Sennels.

Fortsat fokus på spidskompetencer er sammen med Burson-Marstellers globale position nøgleordene i den strategi, der skal skabe vækst for bureauet i dette og kommende år:

"Både globaliseringen og kundernes efterspørgsel efter klare spidskompetencer og dokumenterede erfaringer er tendenser, der er kommet for at blive. Og på begge områder skal vi fortsat skille os klart ud; vi har en stærk strategisk forståelse, klare spidskompetencer og samtidig er vi én global virksomhed, der har mere end 20 års erfaring i at arbejde internationalt baseret på globale erfaringer og lokale eksperter. Jeg er ikke i tvivl om, at den klare profil sammen med vores lange og tætte kunderelationer vil bidrage til, at vi fortsætter med at vokse," siger Maria Sennels.

Foreløbig fortsætter Burson-Marsteller de gode takter i 2010 og har for nylig ansat to nye medarbejdere, der skal styrke bureauets kompetencer inden for især Corporate Social Responsibilty (CSR) og Health Care-industrien.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Maria Sennels
CEO Burson-Marsteller Danmark
maria.sennels@bm.com

Se årsregnskab i vedhæftede dokument.

Læs mere om Burson-Marsteller Danmark her og i EMEA-regionen her.
Følg os på Twitter
her.
Tilmeld dig Burson-Marstellers nyhedsbrev bm:briefing
her.

Om Burson-Marsteller
Med 142 kontorer i 98 lande på seks kontinenter er Burson-Marsteller en af verdens største Public Relations og Public Affairs-virksomheder. I Danmark er vi det eneste fuldt ejede internationale bureau. Vi har 20 medarbejdere, som mestrer de fleste kommunikations- og PR-specialer, men særligt stærke er vi inden for public affairs, krisehåndtering, forandrings- og virksomhedskommunikation samt medierelationer.

Burson-Marsteller arbejder målrettet på at være de foretrukne rådgivere, når virksomheder eller private og offentlige organisationer ønsker hjælp til at få den opmærksomhed, det omdømme og den indflydelse, de fortjener.

Burson-Marsteller er en del af den globale WPP-gruppe, som omfatter mange af de mest kendte reklame-, medie-, PR- og analysebureauer. Se mere på
www.burson-marsteller.dk eller www.burson-marsteller.com.