Pressemeddelelse: Dustin Danmark får ansigtsløft og skifter til ny webplatform

Dustin skifter hjemmesideplatform for www.dustin.dk, så Dustins e-shops i både Danmark og Sverige kører på samme tekniske løsning. Platformen giver mere fleksibilitet, bedre sikkerhed og enklere processer for Dustins kunder. Løsningen er den samme, som blev indført ved Dustin i Sverige sidste år.

Århus, den 1. juli 2009 – Den nye hjemmesideplatform giver Dustins danske kunder en række fordele. Det nye dustin.dk understøtter således langt flere typer af kreditkort og onlinebanking. Hertil kommer, at Dustin med den nye platform også skruer op for hastigheden, forbedrer navigationen, produktinformationen og søgefunktionerne. Herudover har Dustin sat fokus på sikkerheden ifm. e-handel, hvilket er et område, som især virksomhedskunderne lægger stor vægt på – og den nye hjemmeside er nu blandt de mest sikre herhjemme. ”Det er ekstremt vigtigt, at kunderne føler sig helt trygge, når de handler ved Dustin. Derfor har vi sammen med it-sikkerhedseksperten Truesec udviklet og testet sikkerheden på hjemmesiden i forbindelse med lanceringen af platformen i Sverige. Med den nye hjemmeside kommer vi med i den absolutte top, når det gælder sikre e-handelsløsninger på det danske marked,” siger Stefan von Stein, Markedschef for Dustin. Inden hjemmesidelanceringen har Dustin givet udvalgte kunder mulighed for at teste den nye hjemmeside og komme med feedback. En funktion, som flere testkunder efterspurgte i Sverige, var muligheden for at kunne købe ind på vegne af flere forskellige virksomheder på en gang ved at kunne oprette og benytte flere ’indkøbskurve’ samtidigt. ”Funktionen med at kunne have flere ’indkøbskurve’ var meget efterspurgt i Sverige og har været flittigt benyttet, siden vi lancerede den i Sverige sidste år. Vi tror også, at funktionen vil tiltale vores danske kunder,” siger Michael Haagen Petersen, Administrerende Direktør ved Dustin Danmark. I sammen ombæring som Dustin skifter til ny hjemmesideplatform, har Dustin ligeledes arbejdet målrettet med at optimere sine hjemmesider til søgemaskinerne, så de genererer mere trafik. ”I december lancerede vi dustinhome.dk, og et par uger senere havde vi 50.000 indekserede sider på Google, og allerede i første måned havde vi 85.000 besøgende på hjemmesiden,” siger Stefan von Stein.