Pressemeddelelse: Falske SMS rygter om McDonald’s

SMS-kæde hævder fejlagtigt, at McDonald’s Danmark støtter Israel med pengebeløb. Det har intet på sig.

København, den 6. januar 2009 - McDonald’s Danmark er blevet gjort opmærksom på, at der i øjeblikket florerer en SMS-kæde, der fejlagtigt hævder, at restaurantkæden støtter Israel i den igangværende konflikt i mellemøsten. Ifølge SMS’en skulle McDonald’s have besluttet at donere sin indtjening fra den 10. januar til Israel. SMS-kæden opfordrer på den baggrund til boykot af restaurantkæden. Men rygterne har intet på sig, fastslår administrerende direktør Kristian Scheef Madsen:

”Det er det pure opspind. Vi har ingen holdning til hverken den aktuelle eller andre politiske konflikter og støtter derfor hverken den ene eller den anden side. Vi er en privat virksomhed og koncentrerer os om at passe vores forretning og sælge mad til vores gæster. Vi er naturligvis kede af, at nogen spreder den slags falske rygter om os, men vi er overbeviste om, at langt de fleste godt kan regne ud, at det ikke er sandt,” siger han.

McDonald’s opfordrer alle, der måtte blive mødt med rygterne om at gøre opmærksom på, at de ikke er sande.

Yderligere oplysninger fås hos:

Kristian Scheef Madsen, adm. dir. McDonald’s Danmark: 20402785