Pressemeddelelse: Hästens inviterer SAP med i seng

Hästens, der producerer eksklusive håndlavede senge, strømliner forretningen, forbedrer kundetilfredsheden og ruster sig til ekspansion i nye markeder med SAP implementering.

København, den 14. januar 2009 — Den kendte svenske producent af luksussenge, Hästens, har på rekordtid implementeret en række SAP-løsninger, der har givet den svenske virksomhed en gennemsigtighed over sine aktiviteter, som den ikke tidligere havde. Resultatet er, at Hästens nu kan følge alle ordrer på tværs af organisatoriske skel og har opnået ordreleverance af lovende ordrer på 100 procent.

I dag sælger Hästens sine eksklusive senge i 28 markeder og fortsætter sin vækst og ekspansion til nye markeder – trods den generelle globale afmatning. For at kunne følge med efterspørgslen og samtidigt sikre, at Hästens’ flere end 330 detail-butikker fortsat leverer en ordentlig kundeservice, implementerede virksomheden et nyt SAP-system - og det på kun 18 uger endda under budget og før tid.

”Hästens vil vækste og ind på strategisk vigtige markeder globalt,” siger Dominic Luzi, der er CIO hos Hästens. ”Vi er stadig et mellemstort firma, men ved at bruge SAPs markedsførende applikationer og best-practices, så er Hästens i stand til at vækste forretningen globalt samtidig med, at vi opretholder vores høje standarder for produktkvalitet, kundeservice og innovation.”

Siden Hästens succesfuldt implementerede SAP softwaren har Hästens reduceret den driftmæssige kompleksitet, øget effektiviteten og adresseret de lidt specielle udfordringer, der er forbundet med at være et internationalt firma i vækst, når man både er detailfirma og produktionsfirma på samme tid. Hästens har som et resultat af SAP satsningen opnået en række opløftende forretningsfordele:

• Varelagerreduktion på 67 procent.
• Eksterne beholdninger er reduceret med 60 procent.
• Bedre indsigt i udvalgte kvalitetsparametre, der gør det muligt, at adressere effektuerede ordrer proaktivt forud for leveringen hos kunden.
• Markant forbedret nøjagtighed af varelagerets størrelse.

“SAP har gennem en årrække hjulpet detailbranchen med it-løsninger og det betyder, at vi kender branchen og dens udfordringer rigtigt godt. Vi leverer en sikkerhed og stabilitet via vores best-practice løsninger, der betyder, at detailvirksomhederne kan rette fokus udadtil på mersalg, bedre kundeservice og markedssituationen velvidende, at deres processer kører mere effektivt,” siger Jens Bager, der er Country Manager for SME-området i Danmark. ”Det vil ikke undre mig, hvis vi kommer til at opleve en større efterspørgsel på vores detailløsninger i den kommende tid grundet, at effektivitet er blevet et meget kritisk område set i lyste af den finansielle situation.”

Hästens SAP-løsninger indeholder: SAP® ERP, SAP® Best Practices for Business Intelligence og SAP® Customer Relationship Management.

For at se en video, der viser hvordan Hästens implementerer SAP-løsningerne, klik her: http://www.sap-tv.com/video.php?a=3474&l=1.

For mere information:
Jens Bager, Country Manager for SME