Pressemeddelelse: McDonald's indleder den digitale skattejagt

Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
McDonald’s indleder den digitale skattejagt
Torsdag starter Danmarks største skattejagt, når McDonald’s Danmark sender en million digitale enkroner på gaden, som kan veksles til mad og drikke på landets 83 McDonald’s restauranter. Evnen til at finde mønter og en ny app til smartphones er det eneste, danskerne har brug for, hvis de vil være med i jagten om enkronerne. Skattejagten er den første af sin art i Danmark, hvor digitale apps kombineres med plakater, annoncer og radio/tv-reklamer.

København, den 10. november 2011 – McDonald’s Danmark indleder som de første i Danmark den digitale skattejagt, når de torsdag sender en million digitale enkroner på gaden. Det sker med lanceringen af mobilapplikationen, Coinoffer App. Jagten på mønterne sker direkte via mobilen, hvor danskerne med digitale koder og lydkoder fra reklamer og annoncer kan indsamle mønter på landets gader, i McDonald’s restauranter og biografer. Mønterne kan indløses til cheeseburgere, sodavand og gulerødder i en af landets 83 McDonald’s restauranter.

”Coinoffer App’en er skattejagt version 2.0. Og der er jo ingen af os, der nogensinde bliver for gamle til en god skattejagt, så jeg har glædet mig meget til at komme i gang,” siger Joachim Knudsen, marketingdirektør hos McDonald’s Danmark.

McDonald’s Danmarks nye app er et af de første eksempler i Danmark på, at virksomheder skaber en sammenhæng mellem kundernes fysiske og digitale verden. Udover reglerne fra den gode gammeldags skattejagt, så er nutidens skattejagt langt mere avanceret, fx kan mønterne også indsamles via lyden fra reklamerne i biografen og på tv.

Download billede i høj kvalitet

”De fleste af os, men især de unge, er næsten altid til stede både digitalt og fysisk, så derfor vil man fremadrettet i vores kampagner opleve en langt stærkere kobling mellem det fysiske og det digitale univers. App’en er et eksempel på en kampagne, der ikke blot er underholdende, men som også skaber en reel værdi for vores gæster, hvor udbyttet hænger nøje sammen med, hvor meget man involverer sig i legen. Skattejagten er derfor ikke en klassisk konkurrence med få præmier til de heldige, for med Coinoffer App’en kan alle vinde. Og hvor meget er helt op til en selv,” fortæller Joachim Knudsen.

Coinoffer App’en er den første lancering, hvor McDonald’s Danmarks gæster kan lege med uden at være fysisk tilstede i restauranten eller foran computeren. McDonald’s Danmark har udarbejdet Coinoffer App’en i samarbejde med reklamebureauet DDB, og indtil videre er applikationen kun udviklet til det danske marked. De én million digitale enkroner kan fra og med torsdag indsamles på landets gader, restauranter og biografer. Coinoffer App’en kan downloades via Andriod market og Apple appStore.

Yderligere oplysninger:
Sara Helweg-Larsen
Kommunikationsdirektør,
McDonald’s Danmark
e-mail: sara.helweg@dk.mcd.com

Sådan virker Coinoffer App’en
Coinoffer App’en bruges til at indsamle de digitale mønter via digitale koder og lydkoder, som findes på fx outdoor- eller online reklamer, radio- og tv-spots. Når du støder på en digital mønt, kan du sætte den ind på din konto med app’ens coinscanner. De indsamlede digitale mønter kan herefter benyttes til at købe Coinoffers på en af McDonald’s Danmarks 83 restauranter. Hver mønt har en værdi af én krone. Det vil sige, at har du ti mønter, kan du købe et Coinoffer til ti kroner. Du kan ikke supplere dine digitale mønter med rigtige kontanter, og mønterne kan heller ikke indløses til kontanter.

Om McDonald’s Danmark
Den første McDonald’s-restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er 83 McDonald’s-restauranter i Danmark, hvoraf de 75 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS.

McDonald’s beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og har omkring 160.000 gæster om dagen.

Følg McDonald’s på facebook.com/mcdonaldsdanmark og find flere fakta om McDonald’s på www.mcdonalds.dk