Pressemeddelelse: Ny virustest: F-Secure blokerer stadig allermest malware

En tårnhøj beskyttelsesrate på næsten 100 procent og et lavt antal falske positive resultater bringer for andet år i træk F-Secure helt i top med en Advanced+ rating i en ny, komparativ test af anti-virus software.

København d. 8. september 2011 – It-sikkerhedsfirmaet, F-Secure, leverer igen i år den allerbedste blokering af malware. F-Secure Internet Security 2011 viste en beskyttelsesrate på hele 99,2 procent og blev dermed for andet år i træk udmærket med en Advanced+ certificering i den seneste Whole-Product Dynamic Test udført af den uafhængige test-organisation AV-Comparatives.

F-Secure Internet Security 2011 fik konsekvent gode ratings gennem de fire tests, som AV-Comparatives udførte i maj og juni 2011 med afsæt i helt aktuelle virus og malware trusler. Testen undersøgte antallet af malware, som anti-virus softwaren blokerer, antallet af gange softwaren bliver kompromitteret, og antallet af rene hjemmesider eller rene filer, som softwaren fejlagtigt blokerer. F-Secure spærrede for allermest malware ud af alle it-sikkerheds-leverandørerne og havde også et markant lavere antal falske positive end gennemsnittet.

”It-sikkerhedsprodukter skal være så effektive og nemme at bruge som muligt – uanset om det er for virksomheder eller forbrugere. Derfor er jeg meget glad for de fremragende test-resultater for vores anti-virus løsning, fordi testene er udført under realistiske forhold, der i høj grad afspejler de virus udfordringer, vi står over for hver dag. At vi klarer os så godt i netop sådan en test er jeg særlig glad for, fordi det understreger, at F-Secure har et af de bedste og mest anvendelige anti-virus produkter på markedet til danskerne netop nu,” siger Michael Dahl, landechef for F-Secure Danmark.

AV-Comparatives er en non-profit organisation, som fire gange om året udfører uafhængige tests af verdens førende anti-virus software, bl.a. af beskyttelsesraten over for malware, hvilket er en af de vigtigste parametre for at afgøre, hvor effektiv en anti-virus software er.

Vil du selv prøve F-Secure Internet Security 2011, som AV-Comparatives anbefaler, kan du downloade en prøveversion her

Se undersøgelsen fra AV-Comparatives her

For mere information kontakt venligst:
Michael Dahl
Director Regional Operations, F-Secure
Tlf.: 45 2629 8847
E-mail: michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com