Pressemeddelelse: SAP sætter strøm til papirarbejdet

Sig farvel til papirnusseri og velkommen til smart it-styring. En ny aftale mellem SAP og Open Text Corporation gør det nemmere for organisationer og virksomheder at digitalisere finansielle oplysninger, så som fakturaer.

København, den 29. januar 2009 - SAP og Open Text Corporation har indgået en aftale, som betyder, at SAP nu tilbyder kunder nye løsninger til håndtering af fakturaer i softwarekataloget. Det vil sige, at det bliver væsentligt hurtigere og enklere at komme fra papir til elektronisk dokument for de danske organisationer og virksomheder ved hjælp af en teknik, der hedder Optical Character Recognition. Det dækker over, at computeren ”læser” papiret og overfører det til et elektronisk dokument, som er klar til brug i organisationens ERP-system.

Fordelene ved elektroniske fakturaer er mange. Digitale fakturaer kan typisk håndteres til lavere omkostninger end ved manuelle håndteringer af tilsvarende fakturaer i papirform, da man både kan spare tid i forbindelse med bogholdning og samtidigt mindskes behovet for fysisk hyldeplads. Derudover optimeres tilgængeligheden, da flere kan have adgang til de samme dokumenter, uanset om man sidder i New York eller Horsens. Digitale fakturaer er et område, der bør være interessant for alle organisationer og virksomheder, der uanset størrelse og branche, ønsker øget kontrol og effektivitet i håndteringen af deres fakturaer.

Nyudnævnt CEO for SAP Nordics, Karen Nielsen, forklarer SAPs satsning på digitalisering således:

”Mere og mere arbejde fortages digitalt i dag. Lige fra kommunikation på mail og IP-telefoni til lagerstyring og indkøb. Det gøres digitalt, fordi det giver mening – både procesmæssigt og økonomisk. At arbejde elektronisk er hurtigere, mere effektivt og mere enkelt, samtidigt med at risikoen for fejl minimeres.” Karen Nielsen forsætter, ”Derfor giver det god mening for SAP at komme til at tilbyde en endnu stærkere løsning på dette område, og med den nye aftale kan vi hjælpe vores kunder med at få en mere effektiv og strømlinet forretning, hvor der ikke gøres dobbeltarbejde eller bruges for meget tid på manuelle processer.”

Open Text Corporation har mange års erfaring som SAP-partner og har blandt andet arbejdet med udvikling og levering af løsninger til flere end 2.700 virksomheder og organisationer med forretningssoftware fra SAP. En række løsninger fra Open Text er fuldt certificeret af SAP, der i forvejen markedsfører flere forskellige løsninger fra virksomheden.

”Virksomheder verden rundt har baseret vigtige forretningsprocesser på løsninger fra SAP. Kombineret med Open Text får virksomhederne den type komplette løsninger, der er vigtige for resultatet på bundlinjen i en periode med en strammere økonomisk udvikling,” udtaler vice president for Global Sales, Service og Support hos Open Text Corporation, John Wilkerson.

De nye løsninger markedsføres under navnet SAP Invoice Management Applications by Open Text. Der er flere oplysninger om SAP Invoice Management by Open Text og andre applikationer til integration med forretningssoftware fra SAP på www.sap.com/solutions/solutionextensions

Karen Nielsen
SAP