Pressemeddelelse: SAP udpeger Arrow ECS som ny distributionspartner for business intelligence løsninger i Danmark

KØBENHAVN og ENGLEWOOD, Colo., den 16. september 2009 – SAP Nordics har valgt den internationale distributør Arrow Enterprise Computing solution, en afdeling af Arrow Electronics Inc. [NYSE: ARW], som enedistributør af SAP business intelligence løsningerne Crystal Reports og Xcelsius til de danske forhandlere. “I dag er en stærk supply chain altafgørende for succes. I Arrow ECS har vi fundet en ny distributør, som styrker vores supply chain mellem SAP og vores danske kunder,” siger Peter Ditlev, Regional direktør, SME, SAP Nordics. “Vi forventer forsat vækst for vores business intelligence i Danmark og i resten af regionen, og her bliver Arrow ECS en vigtig spiller.” Beslutningen om at vælge en ny dansk distributør af SAP BusinessObjects løsningerne blev truffet, da SAP Nordics’ tidligere distributører ikke længere kunne imødekomme SAPs behov, fortæller Peter Ditlev. Arrow ECS’ danske kontor vil også håndtere SAPs norske business intelligence distribution, indtil der kommer en ny distributør på plads i Norge. “Kombinationen af SAP BusinessObjects’ løsninger og vores eksisterende softwareleverandører betyder, at Arrow ECS nu har en tydelig synergi i vores software systemer,” siger Jørgen Winther, Vicepræsident i Arrow ECS Nordics. “Denne aftale styrker vores profil i det meget interessante midmarket i Danmark og Norden.” Arrow ECS, tidligere DNS Four Leaf, har distribueret softwareløsninger i Danmark siden 1986, og de har et indgående kendskab til både software og business intelligence. Desuden har Arrow ECS en solid supply chain historik, hvor man kompetent og effektivt har fået produkter ud i markedet. Arrow ECS’ danske kontorer ligger i Århus og København, og herudover har de også seks andre kontorer i Norden og Baltikum. “Arrow ECS har et fantastisk ry for at tilbyde et højt serviceniveau til sine forhandlere og leverandører. Vores nye samarbejde er meget spændende, og jeg ser frem til samarbejdet med Arrow ESC,” siger Marcel Eshuys, SAP Distribution Account Manager for Norden. Den nye aftale vil ikke påvirke SAP Nordics’ ”go-to-market” strategi for de små- og mellemstore virksomheder i Danmark, der stadig vil være til rådighed hos de SAP partnere, som forhandler de omfattede løsninger.