SAP giver FN overblik over 7 milliarder verdensborgere

Ved udgangen af denne måned er antallet af verdensborgere vokset til syv milliarder. Syv milliarder mennesker har stor indvirkning på den globale bæredygtighed, klodens urbanisering og verdensborgernes adgang til læge og sundhedsvæsen. Et så enormt antal mennesker gør det svært at få et overblik over sammenhænge og løsninger på de globale udfordringer, men nu giver SAP FN's Befolkningsfond (UNFPA) en hjælpende hånd.

Med afsæt i SAPs business analytics kan FN's Befolkningsfond nu få et bedre og fuldkommen real time-overblik over udviklingen i verdensbefolkningen og implikationerne ved den hastigt voksende population. Ved hjælp af business analytics bliver sammenhængene helt tydelige – mellem en hurtigt voksende ungdoms population, massive ændringer fra landområder til urbane centre og indflydelsen af uddannelse på den økonomiske vækst. SAP applikationer, cloud teknologi og mobility-løsninger gør det muligt at forstå de enorme mængder befolkningsdata (der fordobles hver 18. måned) på en helt ny måde og håndtere dem i et easy-to-navigate instrumentpanel på håndholdte enheder. Det nye SAP fundament er med til at skabe gennemsigtighed i FN’s store vidensdatabase og ikke mindst en større forståelse for de centrale udfordringer og muligheder, verden står over for med en galopperende befolkningsudvikling.

SAP er den eneste leverandør af business analytics bag FN’s enorme mængder befolkningsdata. Det nye easy-to-navigate instrumentpanel baseret på SAP teknologi hjælper FN med at skabe vigtige sammenhænge i de store mængder befolkningsdata og leverer dermed afgørende indsigter til eksperter, økonomer, internationale organisationer og lokale regeringer over hele verden, så de vigtige beslutninger om, hvor den økonomiske støtte gør mest gavn i en verden med syv milliarder mennesker, baserer sig på bedre og klarere informationer.

De nye instrumentpaneler er tilgængelige for alle på www.7billionactions.org.

For mere information samt screenshots og videoer af det nye easy-to-navigate instrumentpanel, besøg SAPs Sustainability newsroom.

Læs mere i den vedlagte, internationale pressemeddelelse.

Om SAP
SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware (*) og tilbyder applikationer og services, der gør det muligt for virksomheder i alle størrelser og i flere end 25 brancher at blive best-run virksomheder. Med flere end 105.000 kunder (inklusiv kunder fra overtagelsen af BusinessObjects) i flere end 120 lande er virksomheden noteret på flere børser, blandt andet børserne i Frankfurt og NYSE under symbolet “SAP.” For mere information, besøg venligst www.sap.com.

# # #

(*) SAP defines business software as comprising enterprise resource planning and related applications.

Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “forecast,” “intend,” “may,” “plan,” “project,” “predict,” “should” and “will” and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.

Copyright © 2009 SAP AG. All rights reserved.
SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serve informational purposes only. National product specifications may vary.

Note to editors:
To preview and download broadcast-standard stock footage and press photos digitally, please visit www.sap.com/stockfootage. On this newly launched platform you can find high resolution material for your media channels. To view video stories on diverse topics, visit www.sap-tv.com. From this site, you can embed videos into your own Web pages, share video via e-mail links and subscribe to RSS feeds from SAP TV.