Sony’s Xperia™ Tablet Z – verdens tyndeste 10" LTE tablet – lanceres nu globalt

• Xperia Tablet Z er den seneste produkttilføjelse til premium familien.
  • Den anmelderroste super smartphone Xperia Z, fås snart i butikkerne verden over.

25. februar 2013, BARCELONA – Sony Mobile Communications (”Sony Mobile”) meddelte i dag på Mobile World Congress, at Xperia Tablet Z – den tyndeste og mest premium LTE tablet på markedet* – lanceres globalt i Q2 2013. Derudover kan Sony’s flagskib, smartphonen Xperia Z, købes i de danske butikker fra den 15. marts. Siden Xperia Z blev introduceret i januar, har den vundet 13 priser og slået rekorden for at være Sony’s mest omtalte smartphone verden over – ligesom den indtil videre har fået fantastiske anmeldelser i Danmark og resten af Norden. Begge produkter har premium specifikationer og indeholder det bedste af Sony’s unikke teknologi, underholdning, design og forbindelser.

Premium tablet-design
Xperia Tablet Z indtager førerpositionen som den mest premium, high performance 10.1” LTE Android tablet. Den er skabt med de bedste materialer og har det samme enestående OmniBalance design som sin smartphone-søster. Den er også den tyndeste og letteste tablet med en tykkelse på blot 6,9 mm og en vægt på mindre end 500 gram. Den fås både i sort og hvid og med LTE og WiFi. Samtidig kører den som den første tablet Qualcomm’s lynhurtige quad-core Snapdragon S4 Pro processor og er den mest vandafvisende tablet, der nogensinde er lavet.**

”Xperia Tablet Z sætter nye standarder for underholdning ved at kombinere premium specifikationer og Sony’s teknologi med løsninger til nem forbindelse på tværs af forbrugernes elektroniske enheder og en konsistent brugeroplevelse” siger Kaz Tajima, Corporate Vice President, Head of UX Creative Design and Planning, for Sony Mobile Communications.
“Xperia Tablet Z tager udgangspunkt i idéerne bag Xperia Z, men er perfekt tilpasset en tablets format. Den er derfor med til at styrke vores intention om at blive en af de førende markedsledere af premium Android produkter”.

Integreret Sony-teknologi
Xperia Tablet Z indeholder kort sagt alt det bedste fra Sony. Med en 10.1” Reality Display, som drives af Mobile BRAVIA® Engine 2, knyttes Sony’s lange TV-ekspertise til smartphonen og leverer en fordybende visningsoplevelse med super skarphed og klarhed. Smartphonen deler evner med Sony’s kameraer og indeholder et 8MP kamera med ”Exmor R til mobiler” og et 2MP HD frontkamera, der giver de bedste billeder uanset betingelserne.

Sony’s S-Force Front Surround 3D og Clear Audio+ mode giver en sublim lydkvalitet, og den innovative brug af to indbyggede højttalere med fire lydudgange i hvert hjørne sikrer en fantastisk lyd, uanset hvordan den holdes.
Xperia Tablet Z indeholder også det nye STAMINA batteri Mode, som kan forbedre standby-tiden. WiFi-udgaven af Xperia Tablet Z tilbyder en lagerplads på op til 64 GB med et valgfrit SD-kort.

Perfekte one touch forbindelser
Xperia Tablet Z indeholder flere forbindelsesmuligheder end nogen anden tablet. Sony’s NFC One Touch funktioner giver med en enkelt berøring mulighed for nemt at overføre indhold fra tablet til TV, tablet til højttalere eller smartphone til tablet.

One Touch funktionerne giver Sony en stærk markedsposition, da de er det eneste forbrugerelektronikselskab, der har så mange NFC-aktiverede produkter på markedet i år. Med Sony’s Universal IR Remote kan brugerne styre TV’et, andet Sony-udstyr eller sågar produkter fra andre forhandlere ét sted i hjemmet. Med den nye applikation, TV Sideview, kan brugerne også interagere med TV’et på en helt ny måde.***

Sony’s medieapplikationer
Sony’s medieapplikationer tilbyder en ensartet underholdningsoplevelse over en række af Sony’s enheder. ”WALKMAN”, album- og filmapplikationerne giver mulighed for at nyde, styre og se ubegrænset indhold. Sony’s Entertainment Network ecosystem er også en del af applikationsoplevelsen og indeholder Music Unlimited med adgang til 18 millioner sange og social Facebook-integration.****

Xperia Tablet Z accessories
Xperia Tablet Z lanceres med en række accessories inklusiv en holder, en LCD skærmbeskytter og et lædercover i farverne sort, hvid eller rød. Disse vil kunne købes hos registrerede forhandlere. Xperia Tablet Z lanceres på Android 4.1 (Jelly Bean) og vil blive opgraderet til 4.2 kort efter lanceringen for at opnå den nyeste Android brugeroplevelse.

Key features hos Xperia Tablet Z

• 10.1” HD 1920x1200p Reality Display med Mobile BRAVIA Engine 2
  • S-Force Front Surround 3D
  • Verdens tyndeste design med en tykkelse på 6.9 mm og en vægt på 495g
  • Støv- og vandafvisende (IP55 & IP57) med et holdbart glasdisplay
  • 1.5GHz asynkron quad-core Snapdragon S4 Pro processor med 2GB RAM
  • One-touch connectivity med Near Field Communication (NFC)
  • Unikt OmniBalance design med diskrete runde kanter og bløde reflekterende overflader
  • 8 MP rear camera featuring “Exmor R til mobiler” og Superior Auto plus 2MP HD front camera
  • STAMINA batteri-mode, som forbedrer standby-tiden

- SLUT –

*For tidspunktet for offentliggørelsen
**I overensstemmelse med IP55 og IP57 er Xperia Z beskyttet mod indtrængning af støv og er vandresistent. Givet at alle porte og covers er ordentligt lukket, er telefonen (i) beskyttet mod vandstråler med lavt tryk fra alle mulige retninger i overensstemmelse med IP 55; og/eller (ii) kan holdes under 1 meter ferskvand i op til 30 minutter i overensstemmelse med IP 57.
*** TV SideView – kan downloades på Google Play – service afhænger af tilgængelighed i landet.
**** Sony Entertainment Network services tilgængelighed afhænger af regionen. Se venligst www.sonyentertainmentnetwork.com for flere detaljer.

PRESSEKONTAKT:

Sony Mobile Communications Danmark
Michael Fahlén, National Account Manager
E-mail: michael.fahlen@sonymobile.com
Mobil: +45 4071 0870

Morten Johansen, Marketing Manager
E-mail: morten.johansen@sonymobile.com
Mobil: +45 4050 0933

Mediebibliotek: www.Sonymobile.com/press

Spørgsmål vedrørende fotos:
Stine Mølgaard Sørensen, Burson-Marsteller
E-mail: stine.soerensen@bm.com