Spotify introducerer Play Button

• En ny widget fra Spotify gør det lige så nemt at dele musik på dit website eller din blog som at tælle til tre.

København, 11. april 2012 – Attention alle bloggere og webredaktører! Fra i dag bliver Spotify nemt tilgængeligt for alle på nettet, det sker med introduktionen af Spotify Play Button. Den nye widget gør dig i stand til at afspille enhver sang, ethvert album eller playliste fra Spotify på dit website – lynhurtigt, fuldt lovligt og helt gratis.

Den nye Spotify Play Button gør det nemmere end nogensinde før at dele alverdens musik med dine online læsere. Ikke flere distraherende reklamebannere og pop-ups og ingen bekymringer om problemer med rettighederne til musikken – bare nem adgang til over millioner af sange i den bedste kvalitet.

I dag giver vi enhver blogger og webredaktør muligheden for at sprede lys og glæde på nettet gennem musik. Aldrig har det været nemmere at tilføje et personligt soundtrack til din blog eller dit website,” siger Gustav Söderström, der er produktchef hos Spotify.

For at gøre Spotify Play Button tilgængelig for fans overalt på nettet, er Spotify gået sammen med nogle af internettets bedste og største. Partnerne tæller bl.a. Tumblr, Huffington Post, ShareMyPlaylists.com, FanRx, Popdust, The Independent, Time Out Group (New York, Paris og London), The Guardian, NME, Rolling Stone, Mashable, FanBridge, Wonderwall, The Fader, Noisey.com og Pitchfork.

Spotify har også arbejdet tæt sammen med en række nordiske partnere for i dag at kunne integrere Spotify Play Button, det er blandt andet Tunigo i Sverige og Norge og VEGA i Danmark.

"Vores brugere på VEGA.dk har i lang tid efterspurgt muligheden for at lytte til musikken fra de artister og support bands, der spiller koncerter i VEGA. Med Spotify Play Button får vi opfyldt brugernes behov og samtidig kan vi nu i højere grad inspirere vores gæster til at lytte til andre koncertrelevante artister i VEGA," siger Magnus Restofte, souschef og kommunikationschef i VEGA.

På Tumblr er Spotify Play Button allerede nu fuld integreret i Tumblr Dashboard. Derfor kan du nu, hvis du blogger gennem Tumblr, bare skrive navnet på den sang eller det album du ønsker, og så vil Tumblr lave en widget til dig, som du kan tilpasse til din blogs specifikke tema.

David Karp, grundlægger af Tumblr og CEO kommenterer: ” Vi ser en stor værdi i musik som en måde at udtrykke sig kreativt på, derfor er det revolutionerende når Spotify nu gør det muligt for millioner af brugere at dele deres yndlings musik. Og som en stor fan af Spotify er vi ovenud glade for samarbejdet.

The Huffington Post er for første gang også gået sammen med Spotify, og derved kombineres Spotify’s know-how inden for musikken med den amerikanske nyhedssides redaktionelle ekspertise.

Vi er altid på udkig efter overraskende nye måder at inddrage vores brugere på – og hvad kan være bedre at gøre det gennem musik? ”siger Arianna Huffington, adm. direktør og chefredaktør for Huffington Post Media Group.

Vi er meget glade for det nye samarbejde med Spotify, hvor vi nu kan introducere musik til The Huffington Post. Ud over at kunne starte og indgå i samtaler kan vores brugere nu også tilføje deres helt eget soundtrack – hvad end det er en energisk playliste til vores Healthy Living-sektion eller de nyeste festsange for brudepar, der er inde at kigge på HuffPost Weddings,” tilføjer hun.

Det kunne ikke være nemmere at tilføje Spotify Play Button til et website eller en blog, bare kopier URL’en fra en hvilken som helst sang, album eller playliste fra Spotify og gå til vores udviklerside, hvor du får HTML-koden. Så nemt er det!

Alle nye brugere på Spotify kan lynhurtigt tilmelde sig via Spotify Desktop App, som vil køre i baggrunden, lige så snart, de starter med at afspille musikken – dermed behøver dine læsere aldrig at forlade siden.

For mere information om Spotify Play Button, klik her.

-Slut-

Note til redaktører

Spotify er en prisvindende digital musiktjeneste, der giver dig adgang til mere end 16 millioner sange. Vores drøm er at gøre hele verdens musik tilgængeligt for alle, hvor som helst og når som helst. Spotify gør det nemmere end nogensinde før at lytte til og dele musik på lovlig vis, alt imens kunsterne får en fair behandling.

Spotify fås i dag i 13 lande: USA, Storbritannien, Sverige, Finland, Norge, Frankrig, Holland, Danmark, Tyskland, Spanien, Østrig, Schweiz og Belgien med over 10 millioner aktive brugere og over 3 millioner betalende abonnenter.

For mere information
Gå til www.spotify.com eller send en e-mail til Spotify’s pressekontor på: press@spotify.com

Find billeder, logoer og andet materiale her: