Spotify lancerer næste generation af musik apps

Spotify er stolte over at kunne præsentere et sæt af nye innovative apps - indstillet til at tage din musikoplevelse til et helt nyt niveau.

• De nye Spotify Apps inkluderer TweetVine, Def Jam, Classify, Filtr, The Legacy Of, Digster, Domino, [PIAS], The Complete Collection, Matador Records, Hot or Not og warner sound.

12 fantastiske nye apps fra pladeselskaber og distributører herunder Universal, Sony, Warner, Def Jam, Domino, Matador, PIAS og X5, lanceres i dag.

Vil du tjekke komplette albums på Spotify? Vil du personalisere dine playlister baseret på dine Facebook likes? Dykke længere ned i legendariske kunstneres historie? Lytte til de mest populære Spotify sange på Twitter. Alt dette og meget mere kommer nu til Spotify…

De nye Spotify Apps inkluderer:

Classify: Classify åbner Spotify’s døre til en verden af klassisk musik. Søg blandt komponister, epoker, stemninger, instrumenter eller genrer. Et stort bibliotek af klassisk musik er nu intelligent organiseret til din lytteoplevelse.

The Complete Collection: Gennemse billeder, musiktekster og notater for at lære mere om ikoniske kunstnere mens du lytter til deres musik. Har du altid ønsket at vide, hvem der skrev en bestemt Eminem sang? Leder du efter producenten af ​​dit favorit beat? Brug The Complete Collection til at fordybe dig i musikhistorien, mens du lytter til legender du elsker! Abonnér på dine foretrukne kunstnere for at lære mere om deres musik. The Complete Collection dækker ved lanceringen i dag 150 albums, men der er selvfølgelig mange flere på vej.

Def Jam: I mere end 26 år, har Def Jam Recordings påvirket musikverdenen ved at skabe det allerbedste inden for hip-hop, rap, R&B og pop musik. Def Jams nye Spotify app vil give dig nye oplevelser inden for musikopdagelse.

Digster: Digster har friske playlister, der opdateres ugentligt. Du kan gennemse playlister efter kategori, finde playlister lavet af kunstnere og matche Digster playlister med din egen historik og Facebook likes.

Domino: Domino pladeselskabet og det større uafhængige musiksamfund tilbyder brugerne at gå på opdagelse blandt et stort udbud af Domino-kunstnere. Gennem app’en fører Domino brugerne gennem sin 20-årige historie ved at fremhæve kunstnernes playlister, eksklusive brugerdefinerede kataloger og kommentarer fra deres venner i indie-verdenen.

Filtr: Filtr er en playliste app, som giver dig mulighed for at opbygge playlister baseret på dine Facebook-venners smag, folk der har accepteret invitationer til Facebook-begivenheder, musikgenrer, dine egne Spotify playlister og yndlings-kunstnere. Ud over at skabe fantastiske playlister, anbefaler Filtr også eksisterende og live opdaterede redaktionelle playlister baseret på hvad du kan lide.

Hot or Not: Hot or not? Du bestemmer. Smid din stemme på en af to sange i battle’en, baseret på hvilken sang, du tror, er mest populær eller den sang som du ønsker, skal blive populær. Du vil blive belønnet med point og kan optjene badges samtidig med at du kan måle din fremgang. Din stemme vil også bidrage til ‘Taste Maker’ top listen, der er baseret på brugere med den højeste score.

The Legacy Of: Grav dybere ned i nogle af verdens mest anerkendte kunstnere med hi-res fotos, kuraterede playlister, håndplukkede albums, biografier og meget mere. Dyk ned i kataloget med kunstnere som Bob Dylan, Miles Davis, Daryl Hall & John Oates og Stevie Ray Vaughan. Nye kunstnere fremhæves hver uge,

Matador Records: Matador’s app giver dig den ultimative oplevelse i forbindelse med nye udgivelser, tour datoer, playlister og meget mere. Ud over at holde dig opdateret med Matador’s seneste udgivelser og tour datoer, kan du søge i Matador’s udgivelseshistorik tilbage til 1992. Matador er med andre ord en interaktiv guide til musik fra indie-pladeselskabet fra New York.

[PIAS]: The [PIAS] app hjælper dig med at opdage de bedste nye albums og ekspert-kuraterede playlister fra indie pladeselskabet. Med ugentlige opdateringer kan du nu regne med pålidelige stemmer, der vil introducere og anbefale fantastisk musik fra fortiden og frem til nu.

TweetVine: TweetVine er en perfekt lille app, der lytter til alle tweets på Twitter via hashtag’et #NowPlaying, og opretter dernæst Spotify lister ud fra resultaterne! Idéen blev udviklet under London Music Hack Day af de fantastiske kodere Matt Larsen og Matt Schofield fra Universal Music.

the warner sound: warner sound indeholder sange, albums og playlister fra Warner Music Group, der blandt andet huser kunstnere som Green Day, Bruno Mars, Linkin Park, og Cee Lo Green, upcomming kunstnere som Wiz Khalifa, Ed Sheeran, Kimbra, Birdy, samt sjove og legendariske bands som The Doors, Grateful Dead og Aretha Franklin. Yderligere funktioner i app’en inkluderer genre-specifikke playlister, dagens album, stamtræet (hvor nuværende kunstnere spores tilbage til deres klassiske rødder), og kunstner-kuraterede playlister fra de hotteste optrædener.

Sten Garmark, Direktør for Platforme hos Spotify, siger: “Det vil tage musikoplevelsen til et helt nyt niveau. Spotify Apps har noget for en hver smag, fra nye måder at opdage musik på - både nyt og gammelt, til fantastisk grafik og apps med stor underholdningsfaktor.”

Han tilføjer: “Potentialet for Spotify Apps er massivt og vi er meget spændte på at se, hvad vores brugere siger til dem.”

-Slut-

Note til redaktører

Spotify er en prisvindende digital musiktjeneste, der giver dig adgang til mere end 16 millioner sange*. Vores drøm er at gøre hele verdens musik tilgængeligt for alle, hvor som helst og når som helst. Spotify gør det nemmere end nogensinde før at lytte til og dele musik på lovlig vis, alt imens kunsterne får en fair behandling.

* Antal musiknumre licenseret global. Katalogstørrelsen kan variere i hvert enkelt land.

Spotify fås i dag i 13 lande: USA, Storbritannien, Sverige, Finland, Norge, Frankrig, Holland, Danmark, Tyskland, Spanien, Østrig, Schweiz og Belgien med over 10 millioner aktive brugere og over 3 millioner betalende abonnenter.

www.spotify.com

For mere information
Send en e-mail til Spotify’s pressekontor på: press@spotify.com

Find billeder, logoer og andet materiale her: http://www.spotify.com/about/press