Stærkt 2010 regnskab fra Burson-Marsteller

Fokus på krisekommunikation, public affairs og en evidensbaseret tilgang gjorde 2010 til endnu et godt år for den danske afdeling af den globale PR- og kommunikationsvirksomhed Burson-Marsteller.  Bureauet vandt en række nye kunder, flere internationale opgaver og voksede fire procent på toppen og 14 procent på bundlinjen.

København, den 31. maj 2011 - 2010 var et godt år for den danske afdeling af den verdensomspændende PR- og kommunikationsvirksomhed Burson-Marsteller. Bureauet opnåede en honoraromsætning på 19,2 mio. DKK, hvilket svarer til en vækst på fire procent sammenlignet med året før, og et resultat før skat på 3,3 mio. DKK – en forbedring på 14 procent. Det er specielt øget efterspørgsel efter krisekommunikation, public affairs og digital kommunikation, der sammen med en evidensbaseret tilgang til rådgivningen, har drevet det stærke resultat.

”Kunderne vil i stigende grad have stærke spidskompetencer og rådgivning, der baserer sig på solide analyser og hårde facts. Det leverer vi inden for en række discipliner, som der er stor efterspørgsel efter i erhvervslivet som eksempelvis public affairs og krisekommunikation.  Desuden har vi oprustet inden for digital kommunikation, hvilket også er et område i stor vækst – og det har alt sammen givet gode resultater,” siger Kim Larsen, der er administrerende direktør i Burson-Marsteller Danmark.

Han peger desuden på, at bureauets globale profil og tilstedeværelse også har bidraget til den øgede efterspørgsel, dels fordi flere danske virksomheder har brug for rådgivning andre steder i verden, og dels fordi bureauet får adgang til en række internationale kunder og opgaver gennem et tæt samarbejde med virksomhedens andre kontorer.

”Der er ingen tvivl om, at den øgede internationalisering er godt for etablerede globale virksomheder som vores, der både kan levere et højt niveau i hele verden og samtidig har dyb erfaring med at arbejde på tværs af grænser. Selv for virksomheder, der ikke direkte har store aktiviteter på andre markeder kan det være en fordel at arbejde sammen med et bureau, der har gode kontakter i Bruxelles, Beijing og Washington og som i kraft af en stærk international erfaringsbase kan bidrage med et bredere perspektiv på deres udfordringer,” siger Kim Larsen.

Burson-Marsteller fortsætter de gode takter i år og er netop nu ved at finde et par nye seniorrådgivere, der skal starte i løbet af sensommeren, og som skal bidrage til udviklingen af bureauets stærke rådgiverprofil og forretningens fortsatte vækst.

Nøgletal for Burson-Marsteller Danmark

• Bruttoomsætning 23,2 mio. DKK
  • Nettoomsætning (Honoraromsætning) 19,2 mio. DKK

Resultat før skat 3,3 mio. DKK