Svenske Cambio Healthcare Systems starter datterselskab i Danmark

Report this content

Cambio Healthcare Systems starter et datterselskab i Danmark med kontor i Århus. Steffen Lerche, 45 år, tilknyttes selskabet som administrerende direktør for den danske virksomhed. Han kommer direkte fra jobbet som National Account Executive hos SAS Institute.

Svenske Cambio Healthcare Systems udvikler og leverer IT-systemer til kommuner, regioner og store private helse- og sundhedsorganisationer i Sverige, Danmark og Storbritannien.

Nu er sigtekornet indstillet på Norden.

– Vi ser et stort potentiale i det danske marked. Som markedsleder i Norden, og med en stor kundebase i Danmark, er det et naturligt skridt at styrke vores nærvær der, siger Tomas Mora Morrison, adm. dir. for Cambio Healthcare Systems.

E-sundhedssystemet Cambio COSMIC anvendes allerede af Region Syddanmark (selskabets største kunde), Det Danske Forsvar samt Færøerne.

- Vi ser også store potentialer i andre danske regioner og de sydlige dele af Sverige. IT er en afgørende del af sundhedsvæsnets udvikling i disse år, og som del af Cambio Healthcare oplever jeg at have de stærkeste kompetencer og systemer i ryggen, siger Steffen Lerche, nytiltrådt adm. dir. for Cambio Healthcare Systems i Danmark.

Steffen Lerche har en lang og professionell baggrund indenfor sundheds-IT, hvor han blandt andet er kendt fra sit virke i IBM/Acure, CSC Scandihealth og senest i SAS Institute. Han har ligeledes igennem en årrække været leverandørernes talerør som formand for V-Chi Leverandørforum og medlem af en række styregrupper og bestyrelser.

– Vi er meget stolte og glade for at Steffen Lerche er med fra begyndelsen og vi ved at hans kompetence og erfaring kommer til at bidrage til vores forventede ekspansion i Danmark, siger Tomas Mora Morrison, adm. dir. for Cambio Healthcare Systems med hovedkontor i Linköping.

For yderligere information, kontakt.

Tomas Mora Morrison, Cambio Healthcare Systems AB, +46 8 691 4938, Tomas.Mora-Morrison@cambio.se

Steffen Lercher Nielsen, Cambio Healthcare Systems A/S,  +45 4190 8000, Steffen.Lerche@cambio.se

Terese Hedin (Marketing Manager), Cambio Healthcare Systems AB, +46 8 691 4901, terese.hedin@cambio.se

Om Cambio Healthcare Systems