Ændring i ledelse

Ændring i ledelse Jan Bernhard Waage, der er administrerende direktør for WASSUM Investment Consulting og blev medlem af bestyrelsen i Capinordic A/S den 24. april 2002, har valgt at træde ud af Capinordic's bestyrelse. Baggrunden er, at medierne har stillet spørgsmål ved, om WASSUM's troværdighed som uafhængig rådgiver inden for den finansielle sektor vil blive påvirket af, at Jan Bernhard Waage i kraft af sin bestyrelsespost betragtes som nærtstående til Capinordic. Ved en grundig analyse, der blev foretaget inden beslutningen om at foreslå Jan Bernhard Waage som bestyrelsesmedlem, blev det gjort klart, at der ikke var nogen reelle interessekonflikter, og at valget derimod gav gode muligheder for samarbejde mellem WASSUM og Capinordic's datterselskab Unitfond. Unitfond har siden 1991 været markedsførende inden for uafhængig intern fondforvaltning på det nordiske marked. Jan Bernhard Waage har imidlertid efter samråd med WASSUM's øvrige bestyrelse valgt at træde ud af Capinordic's bestyrelse for at undgå misforståelser, der ville kunne påvirke WASSUM's forretningsmuligheder. Drøftelserne omkring et eventuelt samarbejde mellem Unitfond og WASSUM fortsætter dog som planlagt. København, 29. april 2002 Bestyrelsen For yderligere information: Adm. direktør Ole Nielsen +46 4237 26 91, +46 73 917 06 50 Informationschef Peter Janson +46 4237 26 92, +46 73 917 06 05 E-post till medarbejdere i Capinordic: fornavn.efternavn@capinordic.se Hjemmeside: www.capinordic.se Dette er Capinordic: Capinordic er en kapitalforvaltnings- och finansiel rådgivningskoncern med en kapital under forvaltning på ca. 5 mia. SEK og ca 100 000 kunder. Koncernen har ca. 360 ansatte og kontorer 27 steder i Sverige og Finland. Capinordicaktien er noteret på Københavns Fondsbørs og på Stock holmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT00990/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT00990/wkr0002.pdf