• Capinordic/

Capinordic sælger kundeportefølje i det finske datterselskab Capinordic Asset Management till Carnegie Kapitalförvaltning Finland AB. Der er indgået aftale om salg af kundeporteføljen i det finske datterselskab Capinordic Asset Management til Carnegie Kapitalförvaltning Finland AB i Finland. Salgssummen som er variabel andrager ca 20 MSEK og vedrører overtagelse af de finske kunder som idag får forvaltet kapital via Capinordic Asset Management i Finland. Kommentar fra Capinordics koncerndirektør Ole Nielsen Med dette salg styrkes Capinordics likviditet yderligere samtidigt med at der skabes mulighed for langsigtede tiltag i både Sverige og i Finland. Gennem datterselskabet IFA Financial Adviser i Finland bibeholdes en kundeportefølje på ca 10 000 kunder og en forvaltet kapital på ca 400 MSEK i Finland. København den 27. maj 2002 Bestyrelsen For yderligere information: Koncerndirektør Ole Nielsen +46 42 37 26 91, +46 73 917 06 50 Informationschef Peter Janson +46 42 37 26 92, +46 73 917 06 05 E-mail til medarbejdere i Capinordic: forrnavn.efternavn@capinordic.se Hjemmeside: www.capinordic.se Dette er Capinordic Capinordic er en kapitalforvaltnings- og finansiel rådgivningskoncern med ca 5 mia. SEK under forvaltning og ca 100 000 kunder. Selskabet har ca. 340 ansatte og kontorer 27 steder i Sverige, Finland og Danmark. Capinordicaktien er noteret på Københavns Fondbørs og på Stockholms börsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00910/wkr0002.pdf