Capinordic starter fondsselskab

Capinordic starter fondsselskab i Sverige med nationale fonde via datterselskabet Unitfond Det svenske Finanstilsyn har givet tilladelse til, at Unitfond Fonder AB må drive fondsvirksomhed. Tilladelsen omfatter to nationale fonde, Unitfond Globala Trender og Unitfond MultiHedge, indenfor fond-i- fondkonceptet. Fondene vil blive forvaltet af fondsselskabet Unitfond Fonder AB i Capinordickoncernen og fondsselskabet har til hensigt at lancere salget af Unitfond MultiHedge i løbet af januar efterfulgt af Unitfond Globala Fonder nogle måneder senere. Det ny fondsselskab i Capinordickoncernens kapitalforvaltningsområde vil drive forvaltningen indenfor fond-i-fondkonceptet, d.v.s. fonde som placerer sin kapital i et antal andre fonde. Unitfond har drevet fond-i- fondforvaltning siden 1991 og har dermed den længste erfaring i uafhængig forvaltning af fondsporteføljer i Norden. Forvaltningskonceptet bygger på, uden bindinger til særlige fondsselskaber og uden egne aktiefonde, at sammensætte fondsporteføljer ud fra de fonde, som Unitfond finder har den bedste mulighed for godt afkast. Den samlede forvaltede kapital i Capinordickoncernen er i dag ca. 5.000 MSEK. Kommentar af Capinordics koncernchef Ole Nielsen "Med nationale fonde udstrækkes vort produktudbud udover forsikringstilknyttede opsparingsprodukter væsentligt og komplementerer det nuværende produktsortiment indenfor forretningsområdet kapitalforvaltning. Dette giver en mulighed for øget salg både i egen distribution i forretningsområdet rådgivning og i den satsning som Unitfond gør overfor eksterne distributionskanaler i form af f. eks. forsikringsmæglere. Interessen for som uafhængig rådgiver også at kunne tilbyde en helt uafhængig fondsporteføljeforvalter er større end nogensinde. De ny fonde vil også være attraktive for institutionelle investorer, hvilket bliver et nyt interessant kundesegment at tiltrække. Lancering af nye produkter til nye kundesegmenter ligger helt på linje med den øgede satsning som gøres gennem andre distributionskanaler for forretningsområdets produkter end Capinordics nuværende." København, 10. december 2001 Capinordic A/S Peter Janson Informationschef For yderligere information kontakt venligst: Adm. direktør Ole Nielsen, +46 42 37 26 91 eller +46 073 917 0650 Informationschef Peter Janson, +46 42 37 26 92 eller +46 073 917 0605 Økonomidirektør Jørgen Mejlholm, +46 42 37 26 29 eller +45 4081 7600 E-post til medarbejdere i Capinordic: fornavn.efternavn@capinordic.se Hjemmeside: www.capinordic.se Dette er Capinordic: Capinordic er en kapitalforvaltnings- og finansiel rådgivningskoncern med ca. 5.000 mio. SEK under forvaltning og ca. 90 000 kunder. Selskabet har ca. 350 ansatte og kontorer 25 steder i Sverige, Finland og Danmark. Capinordic aktien er noteret på Københavns Fondbørs og Stockholmsbörsens O-liste. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00950/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00950/bit0001.pdf