CapMan Real Estate investerer i ejendom til brug for kontorudviklingsprojekt ved siden af det fremtidige hovedkvarter for Carlsberg i Carlsbergbyen

CapMan Nordic Real Estate II fund har købt en tidligere industriejendom i Carlsbergbyen som skal ombygges til moderne kontor.

Ejendommen som blev bygget i 1900-tallet blev oprindeligt anvendt af Carlsberg til industrimæssige formål, herunder til opbevaring af korn. Nu ombygges ejendommen til moderne kontor og får i den forbindelse tilføjet yderligere en etage oven på den eksisterende bygning, der samtidig istandsættes med opgraderede facader, dog med respekt for den gamle ejendom.

Udviklingsprojektet er forventet færdigbygget i slutning af 2020 og vil når det er færdigt inkludere ca. 6.000 kvadratmeter moderne kontor samt 400 kvadratmeter tagterrasse. Samtidig vil de gamle kældre der oprindeligt blev anvendt til opbevaring få nyt liv og indgå som en integreret til af det samlede projekt.

“Dette er en af de sjældne muligheder man får for at købe en ejendom med unikke udviklingsmuligheder i et af de mest eftertragtede områder i København. Vi er meget tilfredse med at vi er lykkedes med at købe en så spændende og unik ejendom og vi glæder os til i samarbejde med REVCO at udvikle ejendommen til en topmoderne kontorejendom. REVCO har solid erfaring i arbejdet med udviklingen af sådanne transformationsejendomme, så vi har store forventninger til det samarbejde ” udtaler Peter Gill, Investeringsdirektør i CapMan Real Estate.

“Vi er meget tilfredse med salget af Rød Lagerbygning og vi ser frem til et godt samarbejde med CapMan Real Estate og REVCO i forbindelse med transformationen af denne gamle historiske ejendom. Som det gælder for de fleste af de gamle industriejendomme, kræver det en del kreativitet at ombygge disse ejendomme til anvendelige bygninger og jeg er i den forbindelse imponeret over de ideer som er bragt på banen for denne ejendom” tilføjer Jens Nyhus, CEO i Carlsbergbyen.

Investeringen er den 10. for CapMan Nordic Real Estate II fund som blev etableret i 2017. CapMan Real Estate har mere end 30 personer fordelt på kontorer i Helsinki, Stockholm og København som arbejder med fast ejendom. CapMan Real Estate blev etableret i 2005 og har på nuværende tidspunkt mere end €1,9 mia. under asset management.

For yderligere information, kontakt venligst:
Peter Gill, Investment Director, CapMan Real Estate, tel. +45 20 43 55 63
Torsten Bjerregaard, Managing Partner - Denmark, CapMan Real Estate tel. +44 7715 772 554

About CapMan
CapMan is a leading Nordic private asset expert with an active approach to value-creation in its target companies and assets. We offer a wide selection of investment products and services. As one of the Nordic private equity pioneers, we have developed hundreds of companies and real estate and created substantial value in these businesses and assets over the last 30 years. CapMan employs today approximately 120 private equity professionals and has approximately €3 billion in assets under management. We mainly manage the assets of our customers, the investors, but also make investments from our own balance sheet. Our objective is to provide attractive returns and innovative solutions to investors. Our current investment strategies cover Buyout, Growth, Real Estate, Infra, Credit and Russia. We also have a growing service business that currently includes procurement services (CaPS), fundraising advisory (Scala Fund Advisory), and fund management services. www.capman.com