Report this content

Telia skifter erhvervsrejsebureau Carlson Wagonlit Travel får storordre på SEK 500 mio. Efter 10 års samarbejde med ét rejsebureau har Telia nu underskrevet en aftale med Carlson Wagonlit Travel. Efter en kort og intensiv forhandling med landets erhvervsrejsebureauer fik Carlson Wagonlit Travel aftalen, som er blandt de tre største i landet, i hus. Telias rejseomsætning udgør SEK 500 mio. Kontrakten indebærer blandt andet, at der ansættes ca. 25 nye medarbejdere i Falun samt ca. ti medarbejdere på de eksisterende kontorer i Göteborg og Stockholm. Carlson Wagonlit Travels proaktivitet og initiativ var afgørende for Telias valg af nyt erhvervsrejsebureau. - Grunden til den korte licitationstid og de frie vilkår, som vi gav de involverede rejsebureauer, var netop, at vi ville se, hvad de kunne tilbyde ud over den laveste pris. Her viste Carlson Wagonlit Travel stor proaktivitet og initiativ, blandt andet ved at åbne en særlig afdeling for Telia. Opstillingen var solid, og man havde faktisk identificeret vores behov omkring rejsehåndtering, siger Lars M. Johansson, Travel Manager hos Telia. Telias erfaring er også, at flere rejsende er medvirkende til en stigning og forbedring af omsætningen. - Det er vigtigt at nedsætte de samlede rejseomkostninger, men at få flere og mere effektive rejser inden for samme rejsebudget kan også give det samme resultat. Det vigtigste i denne forbindelse er, at den rejsende kan koncentrere sig om formålet med rejsen, siger Lars M. Johansson. Specielt "Telia-kontor" bygges i Falun For at kunne give Telias forretningsrejsende og administratorer optimal service åbner Carlson Wagonlit Travel et nyt kontor i Falun med ca. 25 medarbejdere, der har til opgave at varetage Telias interesser. Derudover udvides de eksisterende kontorer i Stockholm og Göteborg med ca. ti medarbejdere. - Telia hører til de virksomheder, der er nået længst her i landet, når det gælder fuldt integrerede selvbookningssystemer til rejser. Det giver allerede store administrative besparelser i dag. Der er dog alligevel muligheder for forbedring. Dette er et af de store områder, som vi skal udvikle sammen med Telia, siger Gunnar Altrock, ansvarlig Account Manager på Carlson Wagonlit Travel og også ansvarlig for planlægningen og implementeringen i samarbejde med Telia. - Vores rolle har mange facetter. Det er lige så vigtigt at være rejsekonsulent for den enkelte rejsende som det er at være rådgiver og kreativ rejseplanlægger i forbindelse med komplicerede rejser til alle verdenshjørner. Og så er det vigtigt at få Telias forretningsrejsende til at ændre rejsevaner og opleve det positivt i alle sammenhænge, siger Jacc Nilsson, salgschef på Carlson Wagonlit Travel. - Dette kræver den højeste kvalitet fra konsulenterne, så rejsende fra Telia kan se, hvad vores personlige service kan betyde for dem. Derudover er vores tekniske system til kvalitetssikring og opfølgning af højeste kvalitet, hvilket Telias personale forhåbentlig også vil sætte pris på, slutter Jacc Nilsson. Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte: Gunnar Altrock, Carlson Wagonlit Travel, tlf. +46 (0)8-58797100, +46 (0)733-320558 Jacc Nilsson, Carlson Wagonlit Travel, tlf. +46 (0)8-58797100 mobil: +46 (0)708-422635 Anders Johansson, Carlson Wagonlit Travel, tlf +46 (0)23-705000, 0709- 624408 Lars M Johansson, Telia, tlf. +46 (0)8-7136278, + 46 (0)70-6227320 Carlson Wagonlit Travel er et af verdens tre største erhvervsrejsebureauer med over 3.000 kontorer i 141 lande. Carlson Wagonlit Travel ejes af Carlson-koncernen i USA, som blev grundlagt af svensk-amerikaneren Curtis Carlson, samt den franske Accor-koncern. I Sverige har virksomheden eksisteret i godt fem år og har i dag elleve kontorer i landet. Virksomheden er det hurtigst voksende erhvervsrejsebureau i Sverige og er allerede tredjestørst blandt landets erhvervsrejsebureauer med en omsætning på SEK 1,5 mia. rejsebureau ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/12/20010712BIT00330/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/12/20010712BIT00330/bit0002.pdf