Caverion lancerer Caverion Smart View - en digital platform, der samler alle ejendomsdata et sted

Caverion SmartView hjælper bygningsejere og facility managers med at håndtere nogle af deres mest presserende udfordringer. Bygningsejere står over for tre hovedudfordringer, når det gælder driften af deres ejendomme. For det første skal de sikre deres investering ind i fremtiden. For det andet ønsker de, at deres ejendomme skal være bæredygtige set fra et miljømæssigt synspunkt. Og sidst, men ikke mindst, ønsker ejerne at gøre deres lejere og brugere endnu mere tilfredse, så deres ejendomme forbliver attraktive.

Facility managers skal forholde sig til og optimere forholdene i deres bygninger. Når de skal have indsigt, står facility managers typisk over for en stor mængde forskelligartet data genereret af forskellige systemer på forskellige platforme. Det er meget tidskrævende at få de oplysninger, de har brug for, når de skal tage faktabaserede beslutninger, som resulterer i en nem, effektiv og optimal drift af deres bygninger.

Caverion SmartView gør de opgaver lette. SmartView samler alle de forskellige systemers data i én platform, hvilket giver brugervenlige, letlæselige og gennemsigtige dashboards. Alarmer kan indstilles i henhold til individuelle KPI’er, og rapporter genereres automatisk.

Forbedret kundetilfredshed med SmartView

Ilmarinen, et stort finsk pensionsselskab, er en af de første Caverion SmartView kunder. Niina Nurminen, som er ansvarlig for teknisk facility management, siger:

“Tidligere kæmpede vi med meget tekniske platforme, som ikke er egnede til det daglige arbejde med kundeservice. Som mange andre bygningsejere får vi indimellem klager, for eksempel når beboere har det for varmt eller koldt. Caverion SmartView analyserer dataene effektivt og svarer på vores spørgsmål med det samme. Vi er overbeviste om, at vores kundetilfredshed bliver forbedret, når vi kan svare hurtigere og komme med løsninger på vores kunders problemer.”

Med Caverion SmartView kan facility managers hurtigt reagere på feedback fra brugerne om rumtemperatur eller dårligt indeklima, og man kan forebygge disse og andre problemer ved at indstille alarmer, når bestemte tærskelniveauer nås. I tillæg til den øgede brugertilfredshed optimerer dette også energiforbruget og påvirker desuden de miljømæssige KPI’er såvel som omkostningerne positivt.

Caverion SmartView leverer løsninger til hverdagens udfordringer; og det er en modulær platform, som kan udvikles for også at leve op til fremtidens krav:
“I en hurtigt skiftende, stadig mere digitalt styret tid, hvor nye krav hele tiden udvikler sig med hensyn til digitale forbindelser og nyt IoT-kompatibelt udstyr, er Caverion SmartView designet til at være en del af et større, digitalt miljø, som i fremtiden løbende vil blive udviklet i samarbejde med vores kunder," siger Thomas Hietto, Deputy CEO hos Caverion.

Louise Wilhelmsen
Journalist

louise.wilhelmsen@caverion.com

Caverion designer, producerer, drifter og vedligeholder brugervenlige og energieffektive tekniske løsninger til alle typer bygninger, industri og infrastruktur. Vores ydelser og løsninger bruges blandt andet i kontorbygninger, butikker, boliger, offentlige bygninger, infrastruktur, industrianlæg, marine og offshore. Vores tekniske løsninger forhindrer driftsnedbrud, sikrer god omkostningsstyring og optimal ydeevne i trygge og behagelige omgivelser. Caverion ønsker at være en ledende europæisk leverandør af avancerede og bæredygtige livscyklusløsninger til bygninger, industri og infrastruktur. Vores styrke er bred kompetence og omfattende ydelser, som dækker alle tekniske fagområder gennem hele livcsyklusen i bygninger og industrianlæg. Selskabet  i Danmark har en omsætning på 1 milliard kroner og 850 ansatte i Danmark. Caverion koncernen havde i 2018 en omsætning på ca. 16 milliarder kroner og 15.000 ansatte i 10 lande i Europa. www.caverion.dk.