Caverion udnævner Ari Lehtoranta som ny koncernchef og CEO

Caverion udnævner Ari Lehtoranta som ny koncernchef og CEO

Bestyrelsen i Caverion-koncernen har udpeget Ari Lehtoranta (f. 1963) M.Sc. (Eng.) som ny koncernchef og CEO for Caverion. Han tiltræder den nye stilling 1. januar 2017.

Ari Lehtoranta er i dag konsernchef i Nokian Tyres plc. Han har tidligere arbejdet for KONE som Executive Vice President for Central- og Nord-Europa. Lehtoranta har været medlem af bestyrelsen i Caverion-koncernen siden 2013, og bestyrelseformand siden 2015.

- Ari Lehtoranta har en stærk baggrund i forretningsudvikling, specielt inden for service- og projektvirksomhed. Han har god erfaring med at drive kontinuerlig vækst, og at bedre lønsomheden i et internationalt forretningsmiljø. Som leder er Ari Lehtoranta en åben og karismatisk person, som er i stand til at bygge stærke lag, hvor kompetence tilfredsstiller organisationens udviklingsbehov , siger Michael Rosenlew, vicebestyrelsesformand i Caverion Group.

- Bestyrelsen er overbevist om, at Lehtoranta er den bedst mulige person til at lede Caverion ind i fremtiden. Efter at have været medlem af bestyrelsen siden 2013 og bestyrelsesformand siden 2015, har Ari et godt kendskab til virksomheden, vores strategi og operationelle udfordringer, konkluderer Michael Rosenlew.

Alle muligheder for at blive ledende
Ari Lehtoranta ser frem til sit nye job.

- Jeg har været optaget af at udvikle Caverions bestyrelse, og er nu stolt over at få muligheden for at lede virksomheden in i næste fase. Caverion har alle muligheder for at blive ledende inden for branchen; virksomhedens serviceportefølje og branchekendskab er stor, og vi har gjort hurtige fremskridt inden for digitaliseringen. Nu må vi etablere en ledelse, organisationsmodel og en virksomhedskultur, som støtter service- og projektvirksomheden på den bedst mulige måde. Tættere samarbejde med vores kunder er også en kritisk succesfaktor. Dette er noget, jeg ønsker at gøre sammen med selskabets 17.000 ansatte, siger Ari Lehtoranta.

Caverions nuværende midlertidige koncernchef Sakari Toikkanen fortsætter i sin stilling som Senior Vice President, Group Development & Marketing og som bestyrelsesmedlem, når Ari Lehtoranta begyder som CEO i Caverion Group i begyndelsen af næste år

CV og billede af Ari Lehtoranta er tilgængelig på Caverion hjemmeside: http://www.caverion.com/investors/corporate-governance/management-board

Dette er en uofficiel oversættelse af stock exchange release. Læs hele stock exchange release her

Louise Wilhelmsen
Journalist

Direkte: +45 7623 2042
Mobil: +45 6189 5883
louise.wilhelmsen@caverion.com

Caverion designer, producerer, drifter og vedligeholder brugervenlige og energieffektive tekniske løsninger til alle typer bygninger, industri og infrastruktur. Vores ydelser og løsninger bruges blandt andet i kontorbygninger, butikker, boliger, offentlige bygninger, infrastruktur, industrianlæg, marine og offshore. Vores tekniske løsninger forhindrer driftsnedbrud, sikrer god omkostningsstyring og optimal ydeevne i trygge og behagelige omgivelser. Caverion ønsker at være en ledende europæisk leverandør af avancerede og bæredygtige livscyklusløsninger til bygninger, industri og infrastruktur. Vores styrke er bred kompetence og omfattende ydelser, som dækker alle tekniske fagområder gennem hele livcsyklusen i bygninger og industrianlæg. Selskabet har en omsætning på 1 milliard kroner og 1000 ansatte i Danmark. Caverion koncernen havde i 2015 en omsætning på ca. 23 milliarder kroner og 17.000 ansatte i 12 lande i Europa. www.caverion.dk.