Cerealia køber brødvirksomheden Schulstad

Cerealia køber brødvirksomheden Schulstad Cerealia AB køber den danskejede brødvirksomhed Schulstad A/S. Der er truffet en aftale med de nuværende aktieejere - Aktieselskabet Schouw & Co. (ca. 2/3 ejerandel) og Lønmodtagernes Dyrtidsfond (ca. 1/3 ejerandel). Cerealias brødvirksomhed, som omfatter bl.a. varemærkerne Hatting, Paaskebrød og Skogaholms, er samlet i forretningsområdet Cerealia Bakeries. Forretningsområdet udvikler, producerer og markedsfører et bredt sortiment of brødprodukter. Omsætningen andrager her ca. 3,2 milliarder SEK og antallet af ansatte er godt 2500. Såvel Cerealia Bakeries som Schulstad har virksomhed i blandt andet Sverige, Danmark, Norge og Polen, samt betydelig eksport til lande som eksempelvis Tyskland og Storbritannien. Ved et køb af Schulstad, der har en omsætning på ca. 2,6 milliarder SEK og 2200 ansatte, vil Cerealias brødvirksomhed blive nordens største. - Det er en industrielt set et logisk og rigtigt opkøb med omfattende synergier og muligheder, udtaler Håkan Ahlqvist, administrerende direktør og koncernchef i Cerealia. Cerealia Bakeries og Schulstad er to virksomheder, som kompletterer hinanden godt, både hvad gælder produkter og markeder. Vi bliver Nordens ledende brødleverandør og samtidig skaber vi forudsætninger for at styrke og udvikle virksomheden på nye markeder. - Brød er et vigtigt slutprodukt fra korn, udtaler Bo Sundström, bestyrelsesformand i Cerealia. Derfor er det her et strategisk vigtigt opkøb for Cerealia og dermed Cerealias ejere. For yderligere information: Håkan Ahlqvist, adm. direktør og koncernchef, Tel +46 8 567 41 11, Mobil +46 565 54 72 Bo Sundström, bestyrelseformand Cerealia, Mobil +46 70 566 75 00 Pressekontakt Lotta Löwhagen Lundberg PR Manager Telefon: +46 8 657 41 27 Mobil: +46 70 654 13 44 E-mail: lotta.lowhagen.lundberg@cerealia.se Hjemmeside: www.cerealia.se Cerealia udvikler, producerer og markedsfører fødevarer baseret på korn - mel, gryn, havregryn, pasta, brød etc. til hjemmemarkederne i Nordeuropa samt til eksport. Koncernen omsætter for knapt 6 milliarder SEK og har 3.900 ansatte. Virksomheden drives gennem i alt 50 produktionssteder og salgskontorer beliggende i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Polen, Letland, Ukraine, Storbritannien, Spanien og Japan. Cerealia ejes af Svenska Lantmännen. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/08/20030108BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/08/20030108BIT00020/wkr0002.pdf