Cision lancerer ny onlineshop til nyhedsdistribution

I dag lancerer Cision den nye CisionWire. Det er den første tjeneste, som kombinerer gratis publicering af pressemeddelelser med en onlineshop til global distribuering direkte til nyhedsredaktionerne. Med nogle få klik er det muligt at skræddersy nyhedsudsendelser til nationale redaktioner såvel som til globale portaler og nyhedsbureauer.

CisionWire er Cisions nyhedsportal for presseinformation. Mange journalister og redaktioner anvender CisionWire som en informationsportal om virksomheder, med pressemateriale samt overvågning af branche- og virksomhedsnyheder. Nu kobles nyhedsportalen også sammen med Cisions øvrige distributionsnet af nyhedsudsendelser, som når ud til redaktioner, nyhedsbureauer og websteder for nyheder i Norden såvel som globalt. ’Nu kan alle virksomheder få et presserum og fuldt søgeoptimeret publicere nyheder gratis’, siger Magnus Thell, VD for Cision Scandinavia. ’Tanken er at gøre det enklere for alle, som vil synliggøre deres informationer lokalt og globalt, at få del i Cisions tjenesteydelser’. Ved hjælp af tillægsydelserne bliver det muligt for især nye kunder at afprøve muligheden for at øge deres synlighed i både sociale og traditionelle medier. ’Selvom vi tror, at muligheden for gratis at nå ud med presseinformation vil lokke mange til at registrere et presserum på tjenesten, så er tjenesten CisionWire unik i den forstand, at det er muligt at foretage et nøjagtigt valg i forhold til national og global distribuering’, siger Magnus Thell. ’Det her er en udmærket mulighed for, at mange flere kan få øjnene op for vores tjenesteydelser, så vi kan styrke vores position på markedet yderligere’. Cisions nye e-handelsplatform er udviklet af Cisions svenske udviklingsafdeling. I øjeblikket rekrutterer Cision i Sverige flere udviklere til teamet, som arbejder med distribution af pressemateriale og synlighed på internettet. CisionWire blev lanceret for et år siden, og vi udvikler den stadig med nye funktioner såsom videopublicering og koblinger til sociale medier som Twitter. CisionWire er tilgængeligt på de nordiske sprog samt tysk, engelsk og portugisisk. Gratis tilgængelige tjenester: - Publicering på CisionWire i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien og Portugal. - Søgemaskineoptimering, SEO. - Mærkning af nyheder med nøgleord, ’tags’, for bedre synlighed i søgemaskiner og sociale medier. - Udsendelse til de journalister og redaktioner, som abonnerer på CisionWire. Tillægsydelser, som kan købes på CisionWire: - Søgemaskineoptimering af billeder og video. - Udsendelse til svenske, norske og finske nyhedsredaktioner. - Udsendelse til globale nyhedsbureauer og websteder for nyheder som bl.a. engelske Google News og Yahoo News. - Distribueringslister til globale nyhedsredaktioner.

Tags: