• Citigroup/

Hans-Erik Andersson, Arvid Grundekjøn, Timo Peltola og Hannu Ryöppönen bliver medlemmer af Citigroups Nordic Advisory Board

København/London/New York – Hans-Erik Andersson, Arvid Grundekjøn, Timo Peltola og Hannu Ryöppönen bliver medlemmer af Citigroups nyoprettede Nordic Advisory Board; formanden er Eirik Winter, Citi’s Head of Global Banking Nordic Region.

-       Vi er stolte over at kunne præsentere fire ledende og meget erfarne folk fra det nordiske erhvervsliv, og det viser, at Citi til stadighed udbygger sin ledende rolle overfor de nordiske kunder, siger Eirik Winter, Head of Global Banking Nordic Region.

Den nordiske region er strategisk vigtig for Citi, idet den indeholder både et meget sofistikeret lokalt marked og et stort antal forskelligartede og velkendte, førsteklasses selskaber med global tilstedeværelse.

-       Citi er en ledende global forretnings- og investeringsbank og rangeret som nummer to i nordisk M&A; vi er et af de mest aktive internationale equity houses i regionen. I området for obligationsudstedelser har Citi været en ledende spiller i mere end et årti. Dannelsen af Nordic Advisory Board understreger vores tilsagn om fortsat at udvikle vores forretninger med de nordiske kunder, siger Eirik Winter.

Fra Citi’s portefølje kan umiddelbart nævnes global coordinator og bookrunner på IPO for Statoil Fuel & Retail (US$ 800 mio.) samt rights issue for Norsk Hydro (€ 1.2 mia.). Citi var også bookrunner på TeliaSonera’s nylige 15 års Eurobond udstedelse (€ 500 mio.).

Hans-Erik Andersson har en lang karriere bag sig i den finansielle sektor og var CEO for Skandia mellem 2004 og 2006. Blandt adskillige tillidsposter kan nævnes bestyrelsesmedlem af Gjensidige Forsikring.

Arvid Grundekjøn har en omfattende karriere i det norske erhvervsliv. Blandt mange senior poster kan nævnes, at han er tidligere formand for Statkraft og CEO for Anders Wilhelmsen Group.

Timo Peltola var tidligere mangeårig CEO for Huhtamaki. Nogle af hans øvrige poster inkluderer formand for Neste Oil, næstformand for TeliaSonera samt bestyrelsesmedlem for Scandinavian Airlines.

Hannu Ryöppönen har haft en omfattende international karriere som CFO i store virksomheder som Royal Ahold, IKEA, Industri Kapital og Stora Enso. Nogle af hans nuværende tillidsposter inkluderer næstformand for Rautaruukki  og bestyrelsesmedlem i Novo Nordisk, Neste Oil, Amer Sports og Korsnäs.

Citi har været lokalt tilstede i Danmark, Sverige, Norge og Finland i mere end 35 år og har lavet forretninger med nordiske kunder i mere end 100 år.

Citi
Citi, the leading global financial services company, has approximately 200 million customer accounts and does business in more than 140 countries. Through Citicorp and Citi Holdings, Citi provides consumers, corporations, governments and institutions with a broad range of financial products and services, including consumer banking and credit, corporate and investment banking, securities brokerage, and wealth management. Additional information may be found at www.citigroup.com or www.citi.com.

Pressekontakt:

Eirik Winter, Managing Director, Head of Global Banking Nordic Region