Stærk start på 2024: Dagligvarer og spisesteder driver vækst i Albertslund Centrum

Asset Manager Citycon

De første måneder af 2024 har budt på vækst i Albertslund Centrum - både i forhold til besøgende og omsætning, viser nye tal.

Det har været en bemærkelsesværdig start på 2024 for det lokale indkøbscenter i Albertslund, som er et af de ældste i Danmark. Det viser de seneste besøgs- og omsætningstal fra Citycon, som ejer Albertslund Centrum.

I løbet af de første par måneder er omsætningen steget 19 % sammenlignet med samme periode sidste år. Samtidig er antallet af besøgende steget med 14 %. Tallene viser ikke kun, at centret fortsat er et populært sted at handle, men også at strategien for at udvikle Centrum er den rette, lyder det fra Asset Manager hos Citycon, Jacob Bannor:

–Den strategi vi lancerede for et par år tilbage, har bevist sit værd. Et større, og mere varieret udbud af dagligvarer og et fokus på services og madudbud har givet pote. Vi er glade for at se, at der i den grad er opbakning til de nye tiltag hos vores besøgende, siger Jacob Bannor.

Væksten er bl.a. drevet af dagligvarer, hvor specielt Vestegnens Bazar, der erstattede Aldi, har tiltrukket nye kunder til Albertslund Centrum. Samtidigt har centrets mange spisesteder haft en positiv effekt på udviklingen. Omsætningstallene fra 2024 repræsenterer en stigning på 26% sammenlignet med 2019, det sidste år før pandemien.

Udvalget af dagligvarer bliver endnu større i 2024

2024 byder på flere initiativer, som skal sikre at den positive udvikling fortsætter. Blandt andet ser Citycon frem til at udvide udbuddet af dagligvarer med åbningen af Lidl senere på året.

–Vi arbejder for at skabe et dynamisk center, der appellerer til en bred vifte af kunder. Ved at tilbyde et varieret udbud af butikker, restauranter og services ønsker vi at sikre, at Albertslund Centrum også i fremtiden vil favne de kunder der besøger centret flere gange om ugen for at klare indkøb og andre fornødenheder. Vi ser frem til at styrke den positive udvikling med åbningen af Lidl til sommer, siger Jacob Bannor.

Albertslund Centrum blev bygget som et af Danmarks første butikscentre i 1965. Citycon overtog centret i 2012, og i dag har Albertslund Centrum årligt 5 millioner besøgende.

For yderligere information kontakt:

Jacob Bannor, Asset Manager, Citycon:  +45 31 43 33 25, jacob.bannor@citycon.com

Pia Grahn, Communications Director: pia.grahn@citycon.com eller +46 73 037 17 22

Citycon ejer og udvikler moderne bycentre med fokus på daglig handel i de nordiske og baltiske lande. Citycons ejendomsportefølje på EUR 4.0 mia. er knyttet til offentlig transport i de større byer i Sverige, Finland, Norge, Danmark og Estland. Citycons centre betjener millioner af besøgende årligt med detailhandel, dagligvarer, sundhedspleje, kommunale tjenester, kontorer og boliger. Citycon har en kreditvurdering fra Standard & Poor's (BBB-) og er noteret på Nasdaq Helsinki (ticker: CTY1S.HE).