• Citycon Oyj/

Travl åbning for Albertslund Centrums nye bazar: Mere end 20.000 ekstra besøgende i åbningsugen

I åbningsugen oplevede Albertslund Centrum en stigning på hele 20% i forhold til året før. 20.000 glade kunder valfartede til den nyåbnede Vestegnens Bazar i Albertslund Centrum. Bazaren, der byder på bl.a. grønthandler, bager og dagligvarehandel, er en blandt flere gastronomiske tilføjelser til Centrum dette efterår.

21. august slog Vestegnens Bazar dørene op i Centrum med et stort udvalg af alt fra frugt og grønt til bagværk og kolonial. Og det har vist sig at være den helt rigtige tilføjelse til bymidten. Interessen for Centrums nyeste tilflytter været enorm.

–Albertslund Centrum er et knudepunkt for det lokale handelsliv. Det ses tydeligt på den store interesse, som vi møder hos alle de borgere, der dagligt bruger centeret og dets muligheder. Åbningssuccesen for Vestegnens Bazar er et godt eksempel på den opbakning, siger Jacob Bannor, Asset Manager Denmark, Citycon.

Endnu en gastronomisk tilføjelse på vej
Udover den nyåbnede Bazar får Albertslund Centrum også snart en ny slagterforretning. Fiskehandleren Fiske-Rytteren har nemlig overtaget lokalerne fra den tidligere Albertslund Slagter, og har planer om at åbne en ny slagter i oktober. Fiskerytteren vil trække på erfarne kræfter og kunderne vil således møde ansatte der tidligere har arbejdet i butikken.

–Centrum bliver ved med at udvikle sig til gavn og glæde for dem, som bor i og omkring Albertslund. Flere har efterspurgt et nyt sted de kunne handle deres slagtervarer. Derfor er vi glade for, at Centrum også fremadrettet kan tilbyde det, siger Jacob Bannor.

Udviklingen fortsætter
I slutningen af februar 2023 godkendte Albertslund Kommune en ny masterplan for Albertslund Centrum. Masterplaner bliver grundlaget for en omfattende modernisering og udvidelse af bymidten. Lige nu er forberedelserne i gang til en mere detaljeret plan, som forventes at blive udarbejdet i 2024.

Albertslund Centrum blev bygget som et af Danmarks første butikscentre i 1965. Citycon overtog centret i 2012.

For yderligere oplysninger kontakt:
Jacob Bannor, Asset Manager Denmark: jacob.bannor@citycon.com/+45 31 43 33 25
Pia Grahn, Communications Director: pia.grahn@citycon.com/+46 73 037 17 22

Citycon ejer og udvikler moderne bycentre med fokus på dagligvarehandel i Norden og Baltikum. Citycons ejendomsportefølje på 4,2 mia. euro består af 33 bycentre tæt på offentlig transport i de største byer i Finland, Sverige, Norge, Estland og Danmark. Citycon udvikler unikke steder til bæredygtige lokalsamfund og skaber byer fulde af liv ved at betjene millioner af besøgende årligt med detailhandel, dagligvarer, sundhedspleje, kommunale tjenester, kontorer og boliger. Citycon har en kreditvurdering fra Standard & Poor's (BBB-). Citycon er noteret på Nasdaq Helsinki (ticker: CTY1S.HE).