• Cloudia/

Cloudia vinder aftale med Radius om at fremskynde transformation af digitale indkøb på det danske energimarked

14 februar 2020

Helsinki, Finland – Finske e-indkøbstjenesteudbyder Cloudia har underskrevet en ny kundeaftale med det danske eldistributionsselskab Radius om at levere digitale sourcing- og kontraktstyringsløsninger af høj kvalitet.

Radius er Danmarks største elnetselskab og forsyner omkring en million el-kunder i Københavnsområdet, Nordsjælland og dele af det centrale Sjælland med et net, der strækker sig over hele 19.000 kilometer. Virksomheden er i øjeblikket et datterselskab af den danske grønne energigigant Ørsted.

Cloudias stærke baggrund i den offentlige sektor ses som en fordel

Cloudias kundebase omfatter kunder i den private og offentlige sektor. De vigtigste succesfaktorer, der nævnes i forbindelse med vindertilbuddet, inkluderer Cloudias i forvejen stærke resultater som leder af den offentlige sektors indkøb og kendte kunder i energisektoren som Caruna, Fingrid, Helen, Vantaan Energia og Veni Energia.

Et andet stærkt salgsargument var Cloudias erfaring med opsætningen af European single procurement document (ESPD) , et elektronisk sourcing-system, der fuldt ud opfylder de krav, der stilles i EU-direktivet for elektronisk sourcing. Elektronisk ESPD-funktionalitet fremskynder ikke kun ansættelsesprocessen, men reducerer også omkostningerne og udvider indkøbsnettet af kvalitetsleverandører.

“Radius-kontrakten er en vigtig gevinst for os,” siger Jaana Niukkala, Cloudias salgsdirektør med ansvar for europæisk salg. “Med denne nye aftale og vores stærke referencer inden for energisektoren føler vi os godt positioneret til at blive en alvorlig fremtidig konkurrent på det danske marked for e-indkøb.”

“I henhold til det nye partnerskab vil Cloudia levere løsninger af høj kvalitet til sourcing- og kontraktstyring og hjælpe Radius med at styrke sine indkøb ved hjælp af digitale løsninger.”

Om Cloudia

Cloudia er en global leverandør af et komplet sæt af kilde-til-kontrakt-tjenester for både private og offentlige organisationer. Virksomhedens omfattende produktportefølje inkluderer datasikkerhedscertificerede og brugervenlige løsninger til strategiske og operationelle aspekter af indkøb, herunder eSourcing, kontraktstyring og leverandørstyring. Cloudias digitale markedsplads for leverandører og købere har en årlig indkøbsvolumen på over 22 mia. USD, og selskabet har oplevet en stabil vækst på +40% gennem de sidste fem år. Cloudia blev grundlagt i Finland i 2008 og opererer i øjeblikket i Finland og De Forenede Arabiske Emirater. For flere oplysninger, se www.cloudia.com/for-media.

Yderligere oplysninger:

Jaana Niukkala