Japansk virksomhed udvikler elektronisk afstemningssystem på Concordiums blockchain

Report this content

Zug, Schweiz - 21. Februar, 2022 - PHI inc. er den første virksomhed i Japan, som bliver tildelt Concordium Foundations ‘Free and Open Grant’-legat. Virksomheden tildeles legatet for dets udvikling af et innovativt elektronisk ‘open-voting system’ ved navn Govote, der giver mulighed for at stemme, uanset hvor man befinder sig i verden. Govote-systemet vil køre på Concordiums blockchain.

Teamet bag PHI har løbende arbejdet på en forretningsmodel, der forener både teams og projekter gennem en Decentraliseret Autonom Organisation (DAO) for at bane vejen for den nye Web3.0-æra. Govote-projektet er en del af PHI’s vision om digital styring af de communities, der er hører under DAO. Govote kan blandt andet bruges til shareholder-møder, team-building for teams, der er spredt predt rundt i verden, såvel som online fællesskaber og communities.

I søgen efter en blockchain-platform, der kunne opfylde kravene om et næste-generationsafstemningssystem, har teamet bag PHI fundet frem til Concordiums blockchain, som allerede kører på ID-management. Privatliv og anonymitet er iboende i mekanismerne bag online-voting hos Govote, som allerede gør brug af teknologi og vidensløst bevis til at give stemmerettigheder, stemme-anonymitet samt sikre modstandsdygtighed for manipulation af stemmeresultater.

Lone Fønss Schrøder, CEO hos Concordium, har kommenteret: “Online afstemning har i lang tid været et omdiskuteret område, og det tager fart netop nu - især i denne post-COVID-æra. Selvom teknologien har været tilgængelig i et stykke tid, er der stadig mange bekymringer om, hvorvidt systemerne er for sårbare, og om de nu er sikre nok. Brugen af blockchain kan være med til at overvinde nogle af de udfordringer og problematikker, og dette er endnu en use-case for denne slags teknologi. Det er derfor en ære for os at få lov til at arbejde sammen med teamet bag PHI for at gøre online-voting til virkelighed.”

Takashi Oka, medstifter af PHI, har kommenteret: “Vi er yderst begejstrede for at være den første virksomhed i Japan, som modtager et legat af Concordium Foundation. Vores team i PHI vil bygge bro mellem Web2.0 og Web3.0, hvilket i høj grad vil bidrage til yderligere udvikling af blockchain-området. Når man bruger den offentlige blockchain skabt af virksomheder, er der oftest langsom fremgang, og det kan være vanskeligt at imødekomme lovkrav som fx. AML/CFT. Hos Concordium er det muligt at udvikle applikationer og tjenester, som netop løser dette problem ved at bruge ID-funktionen til at opnå både identitetsbekræftelse og samtidigt bibeholde anonymitet.”

Concordium, baseret i Schweiz, definerer en ny kategori af blockchains, der faciliterer regulatorisk compliance. Concordium er en Web3.0-baseret, bæredygtig og videnskabeligt gennemprøvet blockchain. Det er den første decentraliserede blockchain med identifikation på protokol-niveau, hvilket hjælper med at facilitere en suveræn regulatorisk compliance. Et sådant ID-lag giver anonymitet i transaktioner og støtter samtidigt op om regulatorisk ansvarlighed, og er derfor et godt match med use cases som Govote.

Sigal Biran-Nagar
VP Marketing
press@concordium.com

Om Concordium

Concordium er en åben, proof-of-stake layer-1 blockchain med et unikt ID-lag på protokolniveau for at lette overholdelse af lovgivningen. Videnskabeligt bevist, Concordium har implementeret et unikt smart-kontrakt-miljø med en fungibel og ikke-fungibel token-standard. Concordium adskiller sig ved at tilbyde næsten øjeblikkelig, reel finalitet med lave transaktionsgebyrer som er stabile i euro. For mere information: concordium.com.