Faktaark: Menneskerne bag ContentGate

Report this content

• Christoffer Feilberg (født 1965) er CEO for ContentGate. Han er uddannet som bygningsingeniør men har siden 1999 arbejdet med online medier, først som adm. direktør for det amerikanske annonceværk 24/7 Media’s danske kontor - og siden 2001 som grundlægger og adm. direktør for teknologivirksomheden Emediate, som er den største leverandør af annoncestyringsværktøjer til onlinemedier i Norden. Emediate blev solgt til den tyske media koncern ad pepper media i 2007 og Christoffer fratrådte som direktør i december 2009. Christoffer har også været medejer og bestyrelsesmedlem i den svenske virksomhed Medianet AB, som blev solgt til det franske HI-Media i 2006 • Claus Højlund (født 1968) er kommerciel direktør i ContentGate og idemanden bag ContentGate-konceptet. Han har arbejdet med medier siden 1986, hvor det hele startede med radio – og internettet kom til i 1995. Claus har senest arbejdet for TV3, hvor han havde det kommercielle ansvar for online og mobil, men har også været selvstændig konsulent i selskabet MediaAssist, hvor han har løst opgaver for blandt andet DR, TV2, Danske Spil og Egmont/Go-Card. Claus har også haft ansvaret for sponsorsalg til Roskilde Festival og været med til at forme den første brancheaftale for sms markedet. Ved siden af ContentGate arbejder Claus pt. med at få en Europatour turnering i golf til Danmark under navnet "Charity Masters" • David Heilmann (født 1973) er CTO i ContentGate. Han har arbejdet med internettet siden 1995 og grundlagde virksomheden Pentamind i 2000 som blev solgt til adpepper media i 2001. David arbejdede som direktør for Pentamind, som blev omdøbt til PepperTech indtil slutningen af 2008, hvor han blev ansat i In2Media, som bl.a. ejes af Tim Frank Andersen. David har haft særligt fokus på online video og var den drivende kraft i den store undersøgelse af online video, der blev gennemført af Brandzation i 2009. • Lars Feilberg er bestyrelsesformand for ContentGate. Han er til daglig dramachef hos Nordisk Film TV A/S, formand for den danske TV festival og partner i Fiddlers Green ApS. Lars har tidligere været dramachef på TV3 A/S (Viasat), Direktør for produktion og udviklingsafdelingen i det Danske Filminstitut, Produktionschef for Angel film, der bl.a. producerede Nynne og CEO for ENDEMOL Entertainment i Danmark. Lars har en stor indsigt og netværk i det danske og internationale produktions og TV marked. Yderligere oplysninger: Kommunikationsrådgiver Mads Lindberg Mark, Lindberg & Partners Tlf. 30 31 71 41 E-mail: mal@marklindberg.dk ContentGate Nannasgade 28 2200 København N Tlf. 70 23 29 29 E-mail: mail@contentgate.com

Tags: