Barbara Scheel Agersnap bliver viceadministrerende direktør for Copenhagen Malmö Port

Bestyrelsen for Copenhagen Malmö Port (CMP) har besluttet at ansætte Barbara Scheel Agersnap som ny viceadministrerende direktør i selskabet. Barbara Scheel Agersnap kommer senest fra en stilling som Executive Director ved Innovation Centre Denmark i Shanghai. Hun tiltræder sin nye stilling den 1. juni 2015.

”Med rekrutteringen af Barbara Scheel Agersnap tilføres CMP gedigen erfaring fra international handel. Ikke mindst hendes erfaringer fra Kina vil være særdeles nyttige i den fortsatte udvikling af CMP’s forretningsaktiviteter”, siger Johan Röstin, adm. direktør i Copenhagen Malmö Port, og tilføjer:

”Vi er meget stolte over, at Barbara Scheel Agersnap har taget imod opgaven som viceadm. direktør i CMP og ser frem imod at samarbejde med hende”.

I sin nuværende stilling som leder af Innovation Centre Denmark i Shanghai, som er en del af Eksportrådet i Udenrigsministeriet, har Barbara Scheel Agersnap haft det overordnede ansvar for at skabe de bedst mulige forudsætninger for vækst på det kinesiske marked for danske virksomheder samt dansk forskning og teknologi.

Barbara Scheel Agersnap har bred erfaring fra bl.a. shipping, konsulentbranchen og  private equity hvilket har givet hende både operationelle og strategiske kompetencer.

Barbara Scheel Agersnap har en MBA fra IMD i Lausanne, er dansk statsborger og har arbejdet i bl.a. Frankrig og Kina. Siden februar 2012 har hun boet med sin familie i Shanghai. I forbindelse med hendes tiltræden som viceadm. direktør for CMP flytter hun og familien til Øresundsregionen.

Yderligere information:
Johan Röstin, adm. direktør, Copenhagen Malmö Port AB, tlf.: +46 (0)40-680 41 00,
johan.rostin@cmport.com

Barbara Scheel Agersnap, kommende viceadm. direktør, Copenhagen Malmö Port AB,
barbara@scheel.com

Om Copenhagen Malmö Port
CMP, Copenhagen Malmö Port, er en af de største havne- og terminaloperatører i Norden samt en af de største krydstogtterminaler i Nordeuropa. CMP er en af 83 europæiske core ports, som af EU anses for at være særligt betydningsfulde for udviklingen af de nye transportkorridorer i Europa.