Telenor Venture II og øvrige ejere øger sit engagement.

Ny emission tilfører Crest Computer 20 millioner. Telenor Venture II og øvrige ejere øger sit engagement. Crest Computer har for nylig afsluttet en rettet emission hvor Telenor Venture II ASA tilfører 11,6 millioner, Svenske Industrifonden 5,2 millioner, mens øvrige ejere og ansatte investerer 3,2 millioner. Telenor Venture II ASA er efter emissionen den største ejer i Crest Computer. Crest Computer oplever en stærk vækst i et turbulent marked og kaprer nye kunder hver dag, udtaler Terje Width, konsernchef i Crest Computer. "Det er glædeligt at vi lykkes med at hente mere kapital ind under de rådende forhold i kapital markedet, og det bekræfter vel bare at det er mange udover os selv som tror på vores koncept - "at levere skræddersyede kvalitetsprodukter, med højt service- og supportniveau gennem en unik kosteffektiv forretningsmodel". Med en sund kapitalbase blir det nu ekstra spændende at udnytte de mulighetene som findes - både i de lande vi allerede er etableret i, men også i andre dele af Europa, fortsætter Width. Rune Rinnan, adm. dir. i Telenor Venture II ASA udtaler: "Crest Computer er et meget interessant selskab i stærk vækst, og har gennem sin kosteffektive forretningsmodel lagt grundlag for en spændende fremtid. Selskabet har et meget stærkt management team, i alle lande, som besidder den nødvendige kompetance der skal til for at håndtere et selskab i stærk vækst. Mere information om Crest Computer findes på www.crestcomputer.com Om Crest Computer Crest Computer er en moderne computervirksomhed, som sælger skræddersyede computere til store og mellemstore virksomheder via Internettet. Crest Computer koncernet blev etableret i 1999 og har sit danske kontor i Birkerød. Virksomheden satser på at blive førende i Norden og har derfor hovedområde og kontorer i Sverige, Norge og Danmark. For yderligere information kontakt: Terje Width, koncernchef, Crest Computer +46 8 594 616 16, terje.width@crestcomputer.com Rasmus Ølbye, Direktør, Crest Computer Danmark A/S + 45 45 99 95 00, rasmus.olbye@crestcomputer.dk Rune Rinnan, Direktør Telenor Venture II ASA + 47 22 77 99 10 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00840/bit0001.pdf