• Danisco/

Report this content

Danisco A/S holdt i dag sin ordinære generalforsamling, hvor årsregnskabet 2000/2001 blev godkendt. Generalforsamlingen besluttede som foreslået af bestyrelsen at udbetale et udbytte på 6,00 kr. pr. aktie à 20 kr., svarende til 339 mio. kr. Til bestyrelsen genvalgtes godsejer Jon Krabbe og Tekn dr h.c. Bo Berggren. Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om sletning af en række binavne i § 1, stk. 2, i vedtægterne. Generalforsamlingen fornyede bestyrelsens bemyndigelse til i tiden indtil næste års ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier inden for 10% af aktiekapitalen til den på erhvervelsestidspunktet gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10%. Med venlig hilsen Alf Duch-Pedersen Yderligere oplysninger: Michael von Bülow, Investor Relations, tlf.: 32 66 20 43, mobil 21 49 23 05, e-mail: sfmvb@danisco.com Anders Hundahl, Koncerninformation, tlf.: 32 66 20 50, mobil 40 43 93 70, e-mail: peah@danisco.com Danisco udvikler og producerer fødevareingredienser, sødemidler samt sukker. Koncernen har 15.000 ansatte i mere end 40 lande, og Danisco omsatte i 2000/01 for 23.5 mia. kr. Daniscos brede portefølje af produkter omfatter blandt andet emulgatorer, stabilisatorer, aromaer, samt sødemidler som xylitol og fruktose. Mange af disse ingredienser er produceret af naturlige råvarer og medvirker blandt andet til at forbedre konsistensen i brød, is, yoghurt og andre produkter. Danisco er også en af de største og mest effektive sukkerproducenter i Europa. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/06/20010906BIT00820/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/06/20010906BIT00820/bit0001.pdf