Danisco A/S og Nordea Securities Oyj har i dag indgået aftale

Report this content

Danisco A/S og Nordea Securities Oyj har i dag indgået aftale om, at det tilsigtes at købsprisen på Daniscos FDRs noteret på fondsbørsen i Helsingfors (HEX Helsinki Exchanges) i videst muligt omfang skal afspejle det aktuelle kursniveau i danske kroner for Danisco-aktier noteret på Københavns Fondsbørs i perioden 17. september 2001 til 31. januar 2002. Denne aftale er et led i Daniscos planer om afnotering af FDR-programmet på fondsbørsen i Helsingfors. Med venlig hilsen Alf Duch-Pedersen Yderligere oplysninger: Michael von Bülow, Investor Relations, tlf.: 32 66 20 43, mobil 21 49 23 05, e-mail: sfmvb@danisco.com Anders Hundahl, Koncerninformation, tlf.: 32 66 20 50, mobil 40 43 93 70, e-mail: peah@danisco.com Danisco udvikler og producerer fødevareingredienser, sødemidler samt sukker. Koncernen har 15.000 ansatte i mere end 40 lande, og Danisco omsatte i 2000/01 for 23.5 mia. kr. Daniscos brede portefølje af produkter omfatter blandt andet emulgatorer, stabilisatorer, aromaer, samt sødemidler som xylitol og fruktose. Mange af disse ingredienser er produceret af naturlige råvarer og medvirker blandt andet til at forbedre konsistensen i brød, is, yoghurt og andre produkter. Danisco er også en af de største og mest effektive sukkerproducenter i Europa. Danisco A/S Langebrogade 1 Postboks 17 1001 København K Tlf.: 32 66 20 00 Fax: 32 66 21 75 E-mail:investor@danisco.com Website: www.danisco.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/12/20010912BIT00350/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/12/20010912BIT00350/bit0002.pdf