Verdenspremiere på den nye Chevrolet Spark

Verdenspremiere på den helt nye Chevrolet Spark

På Geneve Motorshow 2009 vises den produktionsklare Chevrolet Spark for første gang for offentligheden. Spark, den helt nye A-segment bil, forventes at gøre sin entré på det europæiske marked i starten af 2010. 4. kvartal 2011 bliver den ligeledes tilføjet det amerikanske modelprogram.

Spark, tidligere vist som Beat konceptbil, leverer et friskt og ungt design, der både afspejles i valget af materialer og farver såvel indvendigt som udvendigt. ”Chevrolet Spark vil tilføje stilfuldt design, rummelighed samt stor alsidighed til det brændstoføko-
nomiske småbils segment”, udtaler direktør for GM Nordamerika, Troy Clarke på Detroit Motorshow. ”Tilføjelsen af Spark til Chevrolets produkt portefølje, afspejler mærkets dedikation til at være førende inden for brændstoføkonomiske biler i den globale bilindustri”.

Chevrolet Orlando MPV i produktion i 2010
Samtidig kunne Troy Clarke bekendtgøre, at den nye Chevrolet Orlando, som blev vist i koncept udgave på Paris Motorshow i september 2008, forventes at gå i produktion i 2010 og vil blive introduceret på både det nordamerikanske samt det europæiske marked.

”Disse 2 stilfulde biler udtrykker et vigtigt budskab” udtaler Wayne Brannon, direktør for Chevrolet Europa. ”Med deres friske og nye designsprog og fremtoning, tror vi på at både Spark og Orlando vil appellere til en bred vifte af kunder der efterspørger brændstofbesparelse, funktionalitet og design kombineret med masser af værdi for pengene”.

Klik her for at downloade pressemeddelelse i word-fil/pressebillede af den nye Spark: http://media.gm.com/servlet/GatewayServlet?target=http://image.emerald.gm.com/gmnews/viewpressreldetail.do?domain=529&docid=51264

Yderligere information kan fås hos Chevrolet Danmark:
Pressechef Dorthe E. Arvin Mobil 61 62 14 28 E-mail da@chevrolet.dk
Pressekoordinator Maria Bruun Mobil 61 62 14 25 E-mail mb@chevrolet.dk