Byggeriets Kvalitetskontrol har opnået DANAK blå stempel

Fremover kan Byggeriets Kvalitetskontrol A/S godkende kvalitetsstyringssystemerne i de firmaer, som laver energimærkninger. Byggeriets Kvalitetskontrol har nemlig opnået akkreditering af DANAK til at certificere. I dag er der krav om certificeret kvalitetsstyring af energimærkning, og en bekendtgørelse fastslår, at alle energimærkningsfirmaer skal være certificeret senest 1. maj 2011. Byggeriets Kvalitetskontrol A/S har indgået en samarbejdsaftale med Brancheforeningen for Byggesagkyndige og Energikonsulenter (BfBE) samt Foreningen af Rådgivende Ingeniører (FRI) om på særlige vilkår at forestå certificering af kvalitetsstyringssystemerne for medlemmerne i de to foreninger. - Akkrediteringsprocessen har været lang og omfattende, men også lærerig. Vi er glade for, at vi nu er blevet godkendt. Med akkrediteringen af Byggeriets Kvalitetskontrol er der nu to akkrediterede certificeringsorganer inden for energimærkningsområdet, fortæller direktør Klaus Ising Hansen fra Byggeriets Kvalitetskontrol og fortsætter: - Vi har siden 2001 arbejdet med certificering af kvalitetsstyringssystemer for Sikkerhedsstyrelsen inden for de autoriserede kloak-, vvs- og el-områder. Med en akkreditering fra DANAK dokumenterer vi, at vores arbejde gennemføres på et højt og anerkendt niveau. Yderligere oplysninger Direktør Klaus Ising Hansen mobil 40 29 7674 eller 7216 0242. Se mere om Byggeriets Kvalitetskontrol A/S på hjemmesiden: www.byggekvalitet.dk Fakta: Byggeriets Kvalitetskontrol A/S forestår ud over certificering af energimærkningsfirmaers kvalitetsstyring også godkendelse af kvalitetsstyringssystemer på de autoriserede områder for kloak, vvs- og el. Her ud over fungere Byggeriets Kvalitetskontrol som kontrolinstans for Gulvbranchens Vådrumskontrol (GVK). Mere end 2100 virksomheder inden for bygge- og installationsbranchen betjenes af Byggeriets Kvalitetskontrol A/S.