Kom godt gennem kreditkrisen

Kom godt gennem kreditkrisen Dansk Byggeri giver medlemmerne gode råd om, hvordan de bedst muligt kommer gennem kreditkrisen. Kreditkrisen rammer nu virksomhederne på flere fronter, og det har fået Dansk Byggeri til i samarbejde med banker, Stark og revisions- og rådgivningsvirksomheden Ernst & Young at holde en række informationsmøder, hvor medlemmerne kan få gode råd til, hvordan man styrer sin virksomhed bedst muligt gennem kreditkrisen. - Mange virksomheder har oplevet stramninger i låne- og kreditvilkår som følge af kreditkrisen. Samtidig oplever mange virksomheder, at leverandørkreditterne er blevet strammet og dermed sidder virksomhederne i en dobbelt kreditklemme. Derfor holder vi nu disse informationsmøder, siger projektchef Jørn Jensen, Dansk Byggeri. På møderne vil Torben Liborius, erhvervspolitisk chef i Dansk Byggeri, orientere om, hvad Dansk Byggeri gør politisk og hvilke anbefalinger, der gives til medlemmerne. Fra Dansk Byggeri deltager også advokat Trine Albirk, som vil fortælle om, hvordan risikoen for tab på kunder kan minimeres. Regionsdirektør Knud Antonsen, Stark, giver gode råd til, hvordan kreditindskrænkning og ændring af betalingsfrister kan undgås og statsautoriseret revisor og partner i Ernst & Young, Morten Munk fortæller om økonomistyring og administrative rutiner, som kan være med til at sikre, at virksomhederne lever op til kravene fra banker og leverandører. Endelig vil repræsentanter fra en række pengeinstitutter fortælle om, hvordan ufordelagtige låneforhold kan undgås og finansieringsmulighederne af virksomhedens drift kan forbedres. Informationsmøderne afrundes med en paneldebat med Jørn Jensen som ordstyrer. Møderne finder sted: • Tirsdag den 29. september 2009 i Aalborg kl. 15.00-17.00 • Tirsdag den 6. oktober 2009 i København kl. 15.00-17.00 • Onsdag den 7. oktober 2009 i Kolding kl. 15.00-17.00 Deltagelse i mødet er gratis for medlemmer af Dansk Byggeri. Udeblivelse efter tilmelding faktureres med 250 kr. pr. deltager Tilmelding kan ske på www.kursus.danskbyggeri.dk senest 21. september. Yderligere information: Jørn Jensen, projektchef, Dansk Byggeri, tlf.: 72 12 01 33 Henriette Døssing, journalist/kommunikationskonkulent, Dansk Byggeri, tlf.: 72 12 02 84