Navnestof: Dansk Byggeri får ny HR- og kommunikationschef

Navnestof: Dansk Byggeri får ny HR- og kommunikationschef Den 1. juni tiltræder Inger Petersen Thalund som ny HR- og kommunikationschef i Dansk Byggeri. Dansk Byggeri får ny kommunikationschef. Det bliver den 46-årige Inger Petersen Thalund, som i de sidste fem år har været kommunikationschef i Banedanmark med ansvaret for intern og ekstern kommunikation - herunder uddannelse af alle ledere i kommunikation. I Dansk Byggeri vil Inger Petersen Thalund få ansvar for såvel den interne som den eksterne kommunikation, herunder kommunikationen med medlemmerne. Samtidig - som noget nyt - samler Dansk Byggeri kommunikation og HR i den samme stilling. Inger Petersen Thalund får således titel af HR- og kommunikationschef. Denne dobbeltfunktion har Inger Petersen Thalund tidligere udøvet i Vækstfonden. - Jeg lægger vægt på synergien mellem kommunikation og HR, og jeg tror på, at fokus på denne sammenhæng kan bidrage til en god proces for udvikling af både organisationen, ledelsen og medarbejderne – især i en moderne organisation i fremdrift og under forandring, understreger Inger Petersen Thalund. Hun henviser her til, at Dansk Byggeri netop er gået i gang med en strategiproces, som vil medføre større organisatoriske ændringer. Inger Petersen Thalund er uddannet cand. mag. i dansk og fransk fra RUC i 1991 og har arbejdet med kommunikation siden. Privat er Inger gift og har 3 børn på 15, 13 og 8 år. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dansk Byggeri er erhvervs- og arbejdsgiverorganisationen inden for byggeri, anlæg og byggeindustri. Med 6.500 medlemmer spænder organisationen bredt geografisk og fagligt og dækker alle led i byggeprocessen. Dansk Byggeris hovedopgaver er at skaffe erhvervspolitisk indflydelse og deltage i den offentlige debat og – ikke mindst – at yde rådgivning og sikre overenskomster, så medlemmerne kan udvikle deres virksomheder bedst muligt - til gavn for beskæftigelsen og konkurrenceevnen.