Skatteforslag fra S-SF undergraver velfærd og konkurrenceevne

Dansk Byggeri er skuffet over, at oppositionens leverer et skatteudspil baseret på jantelov og drillerier. For erhvervslivet er det bekymrende, at der sendes store regninger til virksomhederne fra en koalition, som bejler til at blive regeringsbærende - Danmark er et moderne men skatteplaget land. Danmark skal hænge sammen økonomisk ved at belønne værdiskabelse og flid. Men det gør skatteforslaget fra socialdemokraterne og SF ikke. Det er præget af jantelov og drillerier, fastslår adm. direktør i Dansk Byggeri, Lars Storr-Hansen i en kommentar til de dele af skatteudspillet fra S-SF, der i det seneste døgn er lægget drypvis til pressen. - Vi skal fortsat løse massive strukturelle problemer i forhold til at holde et dyrt velfærdssamfund i gang, og lettelser i toppen af skatten er - om man kan lide det eller ej – den mest effektive måde til at øge arbejdsudbuddet på, og dermed sætte gang i privat foretagsomhed. Det er den private sektor, som skal betale Danmarks dyre velfærd. - Man skal således huske på, at det er ved at stimulere den private sektor, vi skaber økonomisk råderum for os alle. Det er virksomhederne, der skaber arbejdspladser. I en global konkurrence om at tiltrække virksomheder og dermed arbejdspladser er det helt forkert at beskatte virksomheder med højere selskabsskat, som S-SF angiveligt planlægger, hvis de i fremtiden bliver regeringsbærende partier. - Skatteforslaget fra S-SF viser os, at bejlerne til regeringsmagten ikke ser virksomhederne som en del af løsningen, men nærmere som en del af problemet. Det er således galimatias, at indføre afgifter på arbejdsskader, bortskaffelse af fradragsmuligheder for sundhedsforsikringer og øge beskatningen på anvendelse af bil til transport. Det er slet og ret flere skatter til erhvervslivet, og det vil bidrage tungt til en karakteristik at skatteudspillet, som en bombe mod Danmarks konkurrenceevne, slutter Lars Storr-Hansen. Kontakt: Adm. direktør Lars Storr-Hansen, Dansk Byggeri, på telefon 41 19 33 04 Pressechef Mogens Hjelm på 40 29 92 32