Træ” – et nyt magasin til inspiration

Træsektionen under Dansk Byggeri lancerer mandag d. 2. februar et nyt magasin med titlen ”Træ”, der har fokus på det gode håndværk, den gode idé og de mennesker der får det til at lykkes.

- Det har længe været et ønske fra sektionens side at profilere det gode træhåndværk, og på den måde gøre opmærksom på, at tømrerfaget både magter de gamle dyder, og er et fremsynet fag med fokus på energi og miljø, siger Søren Meyer fra Dansk Byggeri.

- Vi vil med det nye magasin vise de mange forskelligartede opgaver, vores medlemmer bliver stillet over for. Samtidig vil vi demonstrere, at der landet over gennemføres utrolig mange spændende projekter, der fortjener meget mere opmærksomhed, end tilfældet er i dag.

Søren Meyer understreger, at ”Træ” skal være en øjenåbner for nuværende og fremtidige kunder, hvor træfaget viser mange af anvendelsesmuligheder træet har.

Træ bruges i dag i mange forskellige sammenhænge, lige fra grove trækonstruktioner, over anlægsarbejder som fx bolværker, til parketgulve, der i hænderne på de rigtige håndværkere ender med at fremstå som rene kunstværker.

Søren Meyer forklarer, at det for Træsektionen har det været vigtigt at fremhæve træet som et vigtigt byggemateriale for fremtidens byggeri.

- Der er voldsom fokus på energioptimering og udledning af CO2, og træet har i den forbindelse mange fordele. Træets CO2 fodaftryk er meget lille, hvilket formentlig gør det til det mest miljøvenlige byggemateriale. Samtidig er det let at udfører højisolerede konstruktioner med træ, hvorfor træet står stærkt i fremtidens byggeri.

Magasinet er bevist holdt i et meget højt niveau, både på billed- og tekstsiden, ligesom design og papirvalg bevist er valgt for at give magasinet et eksklusivt udtryk. Træsektionen håber på den måde på, at læserne tager godt i mod magasinet, og at de lader bladet ligge fremme i receptionen til inspiration for kunder og medarbejdere.

Download pdf af forsiden her: http://billeder.danskbyggeri.dk/download/Site/index.jsp?recordID=16731

Yderligere information: Konsulent Søren Meyer, mobil 29 12 17 52
Kommunikationskonsulent Martin K.I. Christensen, tel. 72 16 01 53