DecideAct skriver første kontrakt i den danske forsyningssektor

Report this content

DecideActs erfaring fra den islandske forsyningssektor baner vejen for kontrakt med kommunalt ejet virksomhed i Danmark.

DecideAct A/S [ACT]

Selskabsmeddelelse nr. 3-2021:

DecideAct har indgået en treårig kontrakt med den første forsyningsvirksomhed i Danmark – nemlig Lyngby-Taarbæk Forsyning A/S. DecideAct kapitaliserer dermed på erfaringerne fra et udviklingssamarbejde med Reykjavik Energy, verdens største producent af geotermisk energi.

Forsynings- og infrastruktursektoren er vigtig og repræsenterer mange betydelige investeringer. Kontrakten med Lyngby-Taarbæk Forsyning indeholder også en udviklingsaftale om optimering af løsninger til andre danske og europæiske forsyningsselskaber.

CEO og co-founder i DecideAct, Flemming Videriksen udtaler: ”Den udviklingsaftale, vi har med Reykjavik Energy – og nu får med Lyngby-Taarbæk Forsyning – kan vi bruge direkte til målrettede salgsaktiviteter inden for denne industri. Det forbedrer muligheden for hurtigere skalering på nye markeder inden for denne sektor. Derfor er det et stort strategisk skridt, vi nu tager.”

Da den nye administrerende direktør i Lyngby-Taarbæk Forsyning A/S, Flemming Horn Nielsen, tiltrådte i april 2020, satte han sig for at skabe en fælles struktur for rapportering og opfølgning af processer og målsætninger for selskabets fire separate enheder.

Horn Nielsen udtaler: ”Vi ledte efter et digitalt værktøj, som kunne hjælpe os med at samle og overskueliggøre implementering og opfølgning af vores løbende strategiproces samt øvrige initiativer fra driften og projekterne. Dette havde vi tidligere i mange lokale systemer, men de styringsredskaber vi kikkede på, var for store og komplicerede, og vi endte derfor med at lave vores eget system i Excel. Da vi opdagede DecideAct, kunne vi se, at her er et værktøj, som vi hurtigt kan tage i brug, fordi vi umiddelbart kan overføre alle vores aktioner og initiativer på en mere overskuelig og operationel måde, og samtidig få bedre styr på fremdriften.”

Flemming Horn Nielsen kom til Lyngby-Taarbæk Forsyning A/S fra en stilling som landechef for DONG’s olie- og gasdivision. Han ser DecideActs erfaring med forsyningssektoren som en stor fordel: ”DecideAct forstår, hvordan vi arbejder og kender den strukturelle opbygning i et forsyningsselskab. Det betyder især meget i den indledende fase, hvor systemet skal sættes op.”

Lyngby-Taarbæk Forsyning A/S, der er ejet af Lyngby-Taarbæk Kommune, har ansvaret for at levere rent drikkevand og håndtere spildevand og affald for borgerne i kommunen og driver desuden renseanlægget Mølleåværket, der modtager spildevand fra yderligere tre kommuner.

Denne danske version af Selskabsmeddelelse nr. 3 er en oversættelse af originalen på engelsk. I tilfælde af uoverensstemmelser eller tvivl om tolkning af indhold af denne danske version vil det være den engelsksprogede original, der gælder.

This press release constitutes inside information that DecideAct A/S is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation 596/2014. The information was sent for publication, through the agency of the contact persons set out below, at the time stated by the Company’s news distributor, Cision, at the publication of this press release.

Contact Information

The Company

CEO, Flemming Videriksen

+ 45 78756550