Wincor Nixdorf leverer sikkerhedsløsning til NETS pengeautomater

WN har fået til opgave at levere en sikkerhedsløsning til selvbetjente kontanthåndteringsautomater hos NETS. Målet er, at automaterne skal overholde PCI-kravene, samtidigt med at vedligeholdelsen af softwaren fremover vil blive lettere. Dette indebærer, at det bliver endnu mere sikkert at hæve kontanter fra NETS pengeautomater.

NETS er en af Norges største operatører og ejere af selvbetjente kontanthåndteringsautomater med ca. 800 enheder i drift over hele landet. For at gøre maskinerne så sikre som muligt for kunden at anvende, er det nødvendigt at opfylde kravene i PCI DSS. Formålet med PCI-standarden er at forhindre tyveri af data i forbindelse med elektroniske transaktioner, dvs. de data der er knyttet til dit bank- eller kreditkort. Wincor Nixdorf er således valgt til at opgradere maskinerne med sikkerhedsløsningen ”PC/E Terminal Security - Access and Intrusion Protection” for at beskytte kunderne mod tyveri af data. Løsningen omfatter desuden ProRKL, der forenkler håndtering og udveksling af sikkerhedsnøgler til datakryptering i automaten, mellem automaten og bankernes centrale systemer.

- I fremtiden vil vi se flere og flere af denne type sikkerhedsforanstaltninger, da det bliver mere almindeligt med tyveri af data end med almindelige røverier, siger Erik Blomberg, Account Manager Wincor Nixdorf Norge.

For further information, please contact Svein Hallangen, Bank Division Manager Wincor Nixdorf Nordic.

Phone: 46 8 470 09 17

Mail: svein.hallangen@wincor-nixdorf.com

The Wincor Nixdorf Group

Wincor Nixdorf is one of the world’s leading providers of IT solutions and services to retailers and retail banking. Our extensive portfolio is centered around optimizing business processes at banks and retail companies. It is aimed mainly at cutting costs and complexity and improving service to the end customer. We leverage know-how from our core business with banks and retailers to diversify into related sectors. These include postal and lottery companies and hospitality and service station chain operators.

Footprint in about 100 countries

Wincor Nixdorf has a presence in about 100 countries, with its own subsidiary companies in 37 of these. A total of more than 9,000 employees work at the Group. We are one of the world’s leading providers of programmable electronic POS systems (EPOSs) and automated teller machines. We have production facilities at Paderborn, Germany and in Singapore, Shanghai and Sao Paolo.