Wincor Nixdorf og Pedab Group underskriver samarbejdsaftale om Retail løsninger i Norden

Wincor Nixdorf, som er eksperter i transaktions- og betalingssystemer, indleder et samarbejde med den nordiske it-distributør Pedab. Partnerskabsaftalen indebærer, at Pedab kan sælge hele Wincor Nixdorfs portefølje af Retail system (POS) via deres forhandlere til detailhandlen i hele Norden. Samarbejdet betyder, at også mindre butikker og kæder nu får adgang til Wincor Nixdorfs portefølje af kvalitetsløsninger til en fordelagtig pris og med god lokal support.

”− Partnerskabsaftalen med Pedab betyder, at vi udvider vores målgruppe i Norden med et øget fokus på at hjælpe partnere, som arbejder med mindre og mellemstore detailhandlere. Pedab har lang erfaring med detailhandlen og god dækning i de fire nordiske lande. Med et nordisk lager Pedab har et veludviklet og effektivt logistik- og lagersetup og kan derfor hurtigt levere selv mindre volumener”, siger Jerker Rustan, der er General Manager Retail Nordic i Wincor Nixdorf.

Wincor Nixdorf i Norden har indtil nu udelukkende solgt direkte til slutkunderne, mens virksomheden har et udbygget partnernetværk i Tyskland og andre dele af Europa. Nu udvides partnerprogrammet til også at gælde Norden, og Pedab bliver Wincor Nixdorfs første nordiske distributør.

Begge virksomheder har i to år haft et samarbejde omkring pantautomater, så distributøraftalen var et naturligt næste skridt.

”− Samarbejdet hidtil har fungeret godt, og vi ved, at Wincor Nixdorfs produkter har en høj kvalitet. Wincor Nixdorf er globalt nummer tre inden for  Retail Systemer, med 1,5 millioner installerede løsninger rundt omkring i verden og store kunder i hele Norden. Den nye aftale gør, at Pedab kan fuldende vores produktportefølje med flere varemærker. Det er også positivt for vores forhandlere, og det giver os mulighed for at vokse sammen”, siger Jesper Bartholdson, der er CEO for Pedab.

Jerker Rustan, General Manager Retail Nordic

Wincor Nixdorf

Tlf.: +46 (0)70 247 67 27

E-mail: jerker.rustan@wincor-nixdorf.com