Nye skønheds og helsekostlanceringer på Natural Products Scandinavia 2015

Med lidt over en uge tilbage har Natural Products Scandinavia frigivet en forsmag på dette års tilmeldinger til Natural & Organic Scandinavia Awards.

Denne to-dags fagmesse, der finder sted på finder sted på MalmöMässan den 1.-2. november, vil fremvise over 350 af de mest innovative naturlige, økologiske, Fairtrade, free-from og bæredygtige internationale brands.

Den øgede efterspørgsel på naturlige og økologiske produkter afspejles i tilmeldinger fra indkøbere og beslutningstagere fra den nordiske regions førende helsekostkæder, apotekskæder, grossister og distributører som er tilmeldt. Blandt dem finder man Åhléns, Alma Norge AS, Apoteksgruppen AB, Cederroth A/S, COOP, ecobeautyshop, Gymgrossisten, H Naturkost, Heilsa ehf, HKC Egenvård, Holland & Barrett International, Life AB, Life Europe AB, Life Finland, Magasin du Nord, Midsona, Neal's Yard Remedies, Norges Naturmedisinsentral, Orkla Health, Ruohonjuuri Oy, Sunkost, og Urtekram

Natural & Organic Awards Scandinavia

Afstemningen for Natural & Organic Awards Scandinavia, finder sted ved siden af stand C54, og giver mulighed for de besøgende at vælge deres fortrukne nye produkt blandt nye naturlige og økologiske produkter, som er lanceret på marked det seneste år.  Stemmerne bliver talt på hele messens første dag, søndag den 1. november (mellem kl. 10-15), og resultaterne bliver annonceret kl. 17 i The Organic Theatre.

Den nedenstående liste er blot et udsnit af de nye produktinnovationer fra messen. For mere information, venligst download hele listen her:  www.nordicorganicexpo.com/wp-content/uploads/Natural-Organic-Awards-Scandinavia-2015.pdf.

Bedste nye helsekost & kosttilskudsprodukt

• Bio-Kult: Bio-Kult Infantis (probiotic multi-strain formula for infants)
  • Lime Pharma Aps: Chia Oil Omega 3 Capsules
  • The Natural Doctor: Clean & Boost (blended organic oils supplement); & Optimal Circulation
  • Your Superfoods: Forever Beautiful Mix
  • Baltex Natural AB: Gastroline Frukt & Fiber (cubed fruit and fibre)
  • Mycology Research UK: Hericor-MRL (powder combination of two mushroom biomasses)
  • Bathing Beauty: Jones The Bones Muscle And Joint Oil
  • Biocare Vsyp: Le Multi+Q10
  • Aduna: Moringa Green Superleaf Powder
  • Alara Wholefoods: Yacon Syrup (superfood sweetener)
  • Natures Aid: Organic Ultimate Superfoods
  • Gicap Products Ltda: Quinoa Bar with Yacon
  • Wellaware Supernutrition: Wellaware Pomegranate Smoothie

Bedste nye naturlig hudplejeprodukt

• Ou Eurobio Lab: 24k Gold Face Peel
  • Les Anes D'Autan: Creme Veloutee (bodycream made with organic donkey milk)
  • Ekovista: Monoi Oil (for body face and massaging)
  • The Konjac Sponge: Konjac Eye Cleansing Pads
  • Ou Eurobio Lab: Lait De Caviar (a light cleansing face milk)
  • Inexor Naturals: Novascotia Fisherman Xtreme Skin Care (made with North Atlantic seakelp)
  • Nirvana F&C Int's CO: Optimal Skin (with organic botanical oils and plant extracts)
  • SKN-RG: Advanced Eye Elixir (toning and firming complex enhanced with SKN-RG quanta)
  • Pharma Gp: Vilact Skin Cream

Bedste nye naturlig skønhedsprodukt

• Apimab Laboratories: Anti-aging Serum (propolia certified, organic anti-ageing serum, made with plant based hyaluronic acid, and royal jelly)
  • Biofood-Biolivs AB: Hemp Oil Intensive Conditioning Hair Mask (made with organic plant extracts, and essential fatty acids, omega 3, 6 and 9)

Bedste nye bæredygtig livsstilsprodukt

• Aquaint: Aquaint Natural Cleansing Water (multipurpose natural sanitising water)
  • Dagsmeja AB: Attitude Laundry Detergent (eco-friendly detergent that washes in cold water)
  • Biolief: Biolief Dinnerware (100% biodegradable, ecologically produced using palm leaves)
  • Dagsmeja AB:  Natracare Nursing Pads (biodegradable, free from plastics, chlorine, latex and perfumes)
  • Estvita: Rose Bay Willow Herb Tea

Bedste nye naturlige fødevareprodukt

• Axion Esti By Commerce: Arodama kiwi-bananaapple marmalade; Kalamata Olives; & Liquid Gold (extra virgin olive oil)
  • Biofood-Biolivs Ab: Bounce – new flavour Cacao Orange
  • The Primal Pantry: Coconut & Macadamia Raw Paleo Bar
  • The Greek Olive Estate Smoothies: Drop Of Life (extra virgin olive oil)
  • Garbanzo Snacks: roasted chickpea snacks
  • Good Full Stop: Fruit & Nut Bars
  • Inspiral Visionary Products: Coconut Pecks (coconut chips)
  • Natures Aid: Liquid Coconut Oil
  • Irjimpa, S.L: Parra Camino; & Parra Jiménez Oveja Negra (Don Merendon cheeses)
  • Herbaria GmbH: Tasmanian Mountain Pepper; & Voatsiperifery Pepper
  • Gicap Products Ltda: Zeodratated Fruits

Bedste nye naturlige drikkevareprodukt

• Typicalgreen Juice Smoothies: Typicalgreen Juice Smoothies
  • Gicap Products Ltda: Yacon Syrup

Natural Products Scandinavia, ligger sideløbende med Nordic Organic Food Fair, har også et to-dags seminarprogram, som inkluderer eksperter inden for den naturlige og økologiske sektor. The Beauty Theatre vil derudover være vært for ‘beauty hours’ hvor udstillerne fremviser deres nye produktinnovationer.

Det fulde program og tider, finder man www.naturalproductsscandinavia.com/education.

For mere information om Natural Products Scandinavia, se den online showguide på www.naturalproductsscandinavia.com/showguide.

For at tilmelde dig for en gratis billet, som inkluderer adgang til seminarer, Nordic Organic Chef Competition, Innovation Showcase og Natural & Organic Innovation Awards Scandinavia, besøg www.naturalproductsscandinavia.com og oplys koden NPSUK200 (direkte link: www.eventdata.co.uk/Visitor/NPS.aspx?TrackingCode=NPSUK200).

Emma-Louise Jones, Head of PR
Redaktionelle repræsentanter for relevante handel og forbrugermedier (herunder freelancere), er velkomne til at ansøge om pressekort via email til ejones@divcom.co.uk (Bemærk venligst art i nogle tilfælde vil arrangøren anmode om ydereliger information og forbeholder retten til at bede om verificering af journalistisk aktivitet og alle presskort udstedes ud fra arrangørens skøn.)
e: ejones@divcom.co.uk

Sharna Waid, PR Executive
t. +44 (0)1273 645144
e. swaid@divcom.co.uk

Udstillerforespørgsler:

Anne Seeberg, Event Manager
e: aseeberg@divcom.co.uk
Website: www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Eva Ellis, Sales Executive

e: eellis@divcom.co.uk

Nordisk kontor

e: llarsson@divcom.co.uk

Natural Products Scandinavia vandt Best International Launch til Storbritanniens Exhibition News Awards i maj 2013. I juni 2013 blev den nomineret som finalist i Best Trade Launch Show kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards.

I 2014 blev Nordic Organic Food Fair nomineret til Best Tradeshow Exhibition (UK & International) under 2,000 m2 kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards. I april 2014, blev messen nomineret i kategorien Best International Launch ved den britiske Exhibition News Awards.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende event arrangør og forlag baseret i Brighton, Peterborough, Leamington Spa, og Nailsworth, Glos.  Diversifed UKs portfolio includerer Nordic Organic Food Fair (sideløbende med Natural Products Scandinavia); Natural & Organic Products Europe (London); Natural and Organic Awards; Natural Products magazine; Natural Beauty Yearbook; camexpo. For mere information, besøg: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, en af de førende internationale medievirksomheder inden for markedsinformation, uddannelse og information gennem globale, nationale og regionale face-to-face events, eMedia, publikationer og tv-stationer.  Diversified servicerer en rækker sektorer inklusiv: seafood, foodservice, naturlige og økologiske produkter, sundhedspleje, kommerciel marinedrift og virksomhedsledelse. Baseret i Portland, Maine, USA, beskæftiger Diversified over 800 medarbejdere, med afdelinger i det østlige USA, Australien, Canada, Hong Kong, Singapore, Thailand og Storbritannien. For mere information, besøg: www.divcom.com.