Nyt skønhedsområde til Natural Products Scandinavia 2015

Natural Products Scandinavia er klar med en forsmag på Natural Beauty & Skincare Zone og Natural Beauty Innovation Theatre. Det prisvindende event vender tilbage til Malmø den 1.-2. november.  Dette års messe vil også kunne introducerer The Best Beauty Brand Award.

Siden lanceringen i 2012, har Natural Products Scandinavia 2013 hvert år haft voksende efterspørgsel og har vundet en pris for bedste international fagmesse undervejs. Takket være fantastiske tilbagemeldinger og en stigning på besøgende på 13% (i alt deltog 3.358 naturlige og økologiske branchefolk fra 51 lande), ser 2015 på nuværende tidspunkt ud til at blive den største messe til dato med 350 udstillere. Tre måneder før messen er 90% af messearealet solgt til virksomheder fra 39 lande.

Vurderet til omkring €11 mia. af Euromonitor International, er markedet for økologisk og naturlig skønhed big business. Salget af naturlige plejeprodukter har været i tocifret vækst, har mange brands fokus på nye distributionskanaler og eksportmarkeder, som Skandinavien, for at opretholde væksten. Og det er innovative tiltag – som dem man kan se på Natural Products Scandinavia – som vil hjælpe med at holde væksten.

Natural Beauty and Skincare Zone

Nye tiltag til dette års messe omfatter den nye Natural Beauty & Skincare Zone, som kommer til at fremvise det seneste inden for natulig skønhed fra spændende brands og innovative nystartede virksomheder fra den nordiske region og resten af verden.

Skønhedszonen vil for første gang kunne byde velkommen til i+m Naturkosmetik (Sverige), Aroha AB (Sverige), Sõsar Natural Cosmetics (Estland), Bee Cera by Fotiadis (Grækenland), Biok Laboratorija (Litauen), Ekovista Oy (Finsk distributør for Acorelle, Pur’Aloe, Lovea Bio, og Benecos natural beauty), Natura Siberica – den første russiske certificerede skønhedslinje fra vildhøstede Sibiriske urter og blomster og Les Anes d'Autan - et franske kosmetik brand baseret på økologisk mælk fra æsler. Skønhedszonen kommer også til at byde velkommen til The Natural Goods Company – en finsk distributør for en række naturlige og økologiske brands, som Biosolis, Taoasis, Florascent Natural Organic Perfumes, Laboratoire du Haut-Ségala, Triumph & Disaster, Khadi Natural og Provida Organic.

Tilbagevendende udstillere inkluderer Naturkosmetikkompaniet Naturkosmos AB (Sverige), Strindberg AS (Norge),  Kivvi Cosmetics (Letland), Oh Lief (Sydafrika) and Konjac Sponge Company (UK).

“Messen har en virkelig positive energi og vi har haft rigtig god respons. Malmø er det perfekte mødested for sektoren. ” siger Negin Aghili, Dr. Organic, Sverige.

Natural Beauty Innovation Theatre

Over messens to dage vil Natural Products Scandinavias gratis seminarprogram tiltrække fremtrædende foredragsholdere fra førende skønhedsbrands samt ledende eksperter fra branchen til at fortælle og de nyeste trends og seneste forskning inden for skønhed og sundhedssektoren.

Dette års messe præsenterer også en anden nyhed – The Natural Beauty Innovation Theatre (sideløbende med The Natural Theatre), hvor besøgende vil få mulighed for at høre sessions med Irene von Arronet, grundlægger af Natural Organic Cosmetics (NOC Sverige), Manon Suquet, international certification officer hos Ecocert samt en session med en repræsentant fra franske NATRUE.

Seminarscenen vil også være vært for prisen for “Best Beauty Brand”, som vil fejre de bedste initiativer blandt virksomhederne på markedet og som er stemt på af et panel bestående af skønhedsbloggere, journalister og eksperter fra branchen. Natural Beauty Innovation Theatre vil også kunne byde indenfor til netværksmøder og diskussioner med eksperter og virksomhedsledere fra branchen som vil sætte fokus på de udfordringer som både producenter og indkøbere står overfor.

Sæt kryds i kalenderen

Natural Products Scandinavia (d. 1.-2. November i MalmöMässan, Sverige) ligger sideløbende med Nordic Organic Food Fair.

Tilmeld dig online på www.naturalproductsscandinavia.com og få en GRATIS entrébillet. Oplys prioritetskoden: NPSUK200 (www.eventdata.co.uk/Visitor/NPS.aspx?TrackingCode=NPSUK200).

Emma-Louise Jones, Head of PR
e: ejones@divcom.co.uk

Sharna Waid, PR Executive
t. +44 (0)1273 645144
e. swaid@divcom.co.uk

Udstillerforespørgsler:
Anne Seeberg, Event Manager
e: aseeberg@divcom.co.uk
Website: www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Eva Ellis, Sales Executive
t: +44 (0)1273 645110e: eellis@divcom.co.uk

Nordisk kontor:
e: llarsson@divcom.co.uk

Natural Products Scandinavia vandt Best International Launch til Storbritanniens Exhibition News Awards i maj 2013. I juni 2013 blev den nomineret som finalist i Best Trade Launch Show kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards.

I 2014 blev Nordic Organic Food Fair nomineret til Best Tradeshow Exhibition (UK & International) under 2,000 m2 kategorien til den britiske Association of Event Organisers’ årlige Excellence Awards. I april 2014, blev messen nomineret i kategorien Best International Launch ved den britiske Exhibition News Awards.

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/NPS14-aisle1.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/PPD4330-1024x681.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/PPD4617-1024x681.jpg
www.nordicorganicexpo.com/wp-content/uploads/IMG_1311.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/PPD4642-681x1024.jpg

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende event arrangør og forlag baseret i Brighton, Peterborough, Leamington Spa, og Nailsworth, Glos.  Diversifed UKs portfolio includerer Nordic Organic Food Fair (sideløbende med Natural Products Scandinavia); Natural & Organic Products Europe (London); Natural and Organic Awards; Natural Products magazine; Natural Beauty Yearbook; camexpo. For mere information, besøg: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, en af de førende internationale medievirksomheder inden for markedsinformation, uddannelse og information gennem globale, nationale og regionale face-to-face events, eMedia, publikationer og tv-stationer.  Diversified servicerer en rækker sektorer inklusiv: seafood, foodservice, naturlige og økologiske produkter, sundhedspleje, kommerciel marinedrift og virksomhedsledelse. Baseret i Portland, Maine, USA, beskæftiger Diversified over 800 medarbejdere, med afdelinger i det østlige USA, Australien, Canada, Hong Kong, Singapore, Thailand og Storbritannien. For mere information, besøg: www.divcom.com.